|
Popprijs brielle
|
Frank24
Superlid

|
27-11-2007 om 19:32:20 Nou klinkt het onbekend en dus waarschijnlijk niet interressant, maarr.....
afgelopen zaterdag was de eerste voorronde en ik ging eigenlijk omdat een goed bevriende band van mij daar speelde en ik ze zou komen supporten.
De avond bleek echter veel leuker dan verwacht op het programma stond een Alternative Hip Rock band (ja dat bestaat ook al...) denk aan Limp Bizkit maar dan zonder DJ Lethal maar met een toetsenist in zijn plaats.
Deze band genaamd 6 beschikte over een bassist die verrekte goed spelen kon, en hij speelde op een Warwick Fortress. Nou viel me op dat het geluid van deze bas ontzettend krachtig is zelfs als hij moet opboksen tegen 2 Jacksons en dat allemaal door 2 niet al te grote speakers de zaal in moest..
Iemand nog andere ontzettend gaaf klinkende basgitaren gehoord/gezien/gespeeld?
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|
| Navigatie |
| « Vorige | 1 | Volgende »
|
Leo L
Superlid

|
28-11-2007 om 08:53:20 Bedankt Frank,
Je haalt een uitdaging voor iedere rock bassist aan om tegen 2 gitaristen op te boksen.
Ik los het zelf op door de MID-SWEEP op mijn actieve Peavey omhoog te draaien.
Dan krijg je wat meer Punch in het geluid en kan je door drums en gitaar heen snijden.
Voor diegenen die geen actieve bas hebben draai wat meer hoog in je versterker en/of bas.
Een te wollig geluid zal in de brij ten onder gaan.
|
Suske
Superlid

|
28-11-2007 om 11:46:47 Yep, als je moet 'vechten' tegen twee gitaristen dan kun je je vermogen vertienvoudigen, maar dat helpt niet veel.
Wel kun je je geluid meer 'definitie' meegeven, wat niet meer wil zeggen als; 't wollige eraf en wat mid-hoog erin.
En als je dan ook nog een actieve bas hebt waarmee je je basis geluid al mee kunt opkrikken, dan lukt het echt wel.
En ja ik heb nog wel enkele ontzettend gaaf klinkende bassen gehoord; 'm eigen Soundgears (anders had ik ze nooit gekocht), zowat alle Warwick's en natuurlijk Alembic's (zijn alleen niet te betalen).
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
Zott
Lid

|
28-11-2007 om 13:39:22 ik draai sowieso mn high goed open. je bas komt er veel meer mee naar voren. denk n beetje aan het geluid van Duff bij Guns'nRoses (niet echt mn muziek, maar wel erg tof basgeluid).. hij doet het geloof ik wel met n pedaal, maar met n normale versterker gaat het ook!
www.myspace.com/rotpop
|
Suske
Superlid

|
28-11-2007 om 14:51:06 Duff heeft zowat altijd een lichte chorus over z'n geluid zitten. Dan klinkt je bas, mits je het midden naar voren draait, nog wat duidelijker/helderder. Hoe je het precies moet noemen weet ik eigenlijk niet, luister maar naar een Guns 'n Roses nummer, dan hoor je wel wat Zott en ik bedoelen.
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
| Navigatie |
| « Vorige | 1 | Volgende »
|
|
 |
 |