Rockbass
Lid
|
05-08-2008 om 17:42:29 Tjsa, ik weet het niet, hoor. Jouw versterker zou dus in staat zijn om een bepaalde frequentie te ontvangen. Ik heb het nog nooit meegemaakt en ook nog nooit eerder gehoord. Het lijkt mij bijna onmogelijk; jouw gitaar of gitaarsnoer zou dan als antenne moeten fungeren.
Bassen; da's kicken zonder pilletje!
|
Basslady
Lid
|
05-08-2008 om 18:47:11 Nou Rockbass, het kan wel degelijk! De gitaarversterker van mijn man heeft er af en toe ook last van.
Er wordt op zoveel frequenties uitgezonden, dat je dit niet kunt voorkomen. Het heeft wel met gunstige (voor de radio dan, niet voor je versterker) atmosferische omstandigheden te maken en het zal dus niet altijd zo zijn.
Het kunnen natuurlijk ook muziekminnende Marsmannetjes zijn ... 
www.gangreneband.tk
|
Frank24
Superlid

|
05-08-2008 om 19:02:01 ja hebk ook wel eens last van met m'n draadloze koptelefoon. Echter nog nooit met m'n versterker gehad maar kan me voorstellen dat het voorkomt...
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|
Rockbass
Lid
|
06-08-2008 om 08:52:27 Ik wist niet dat radiosignalen door een versterker omgezet konden worden in geluidssignalen. Weer iets wijzer geworden in de wereld van de elektronica
Bassen; da's kicken zonder pilletje!
|
Leo L
Superlid

|
06-08-2008 om 10:53:54 Het fenomeen heeft, naar mijn beste weten, te maken met afscherming van de elementen en het electronica compartiment.
Ik heb het ook al eens met een gitarist meegemaakt die met een goedkoop gitaartje een AM zender oppikte als ie niet speelde. Dus......... BeYourDog, als het hinderlijk wordt zou ik de bas eens naar een gitaar atelier brengen en deze goed na laten kijken. Waarschijnlijk zal je en/of nieuwe elementen en afscherming in de holle ruimte waar je potmeters zitten nodig hebben om de storing te verhelpen.
Vraag een prijs op voordat je eraan begint.
Als test kun je ook proberen je bas in een andere versterker te steken en een andere gitaar in je versterker. Kijk dan wat de oorzaak is, de bas of de versterker.
Ik gok op de bas trouwens.
Suc6
|
Beyourdog
Lid
|
07-08-2008 om 10:12:53 dank u allen voor de snelle reacties. Ik heb nog eens goed geluisterd en het is geen radio signaal maar RTL 8... Een reparatie is dus de beste keuze, deze zal helaas even moeten wachten omdat er komende twee weekenden twee festivals bezocht moeten worden (Nirwana Tuinfeest en Lowlands ). Ik oefen altijd op dezelfde plek, dus zal eens bekijken of het op een andere plek ook zo erg is.
|
Leo L
Superlid

|
08-08-2008 om 06:49:30 Hey Dog laat ons weten hoe het afloopt met RTL 8 maatje worden wij ook wijzer van.
|
Remy
Beheerder

|
08-08-2008 om 16:40:28 Ik heb het ook een keer gehad. Lag bij mij aan de elementen van mijn gitaar in combinatie met de versterker. Met een andere gitaar opdezelfde versterker had ik er geen last van.
Groetjes!
[ www.remyhersbach.nl ]
|
Arrieman
Lid
|
15-08-2008 om 15:47:14 Van alle zenders, waarom nou net RTL 8 
Ik heb het ook een keer gehad met mijn Ashdown versterker. Ik stond er eerst echt van te kijken. Ik heb het nou niet meer. Ik had mijn spullen toen ook nog niet zo lang. Ik heb er niets aan laten doen, maar waarom ik het nou niet meer heb weet ik niet. Bij mij ging het trouwens wel om een radiozender. maar succes ermee.
|
Maartjebubbel
Lid
|
09-11-2008 om 16:26:02 een vriend van me had dat bij de boxen van zijn radio maar dan met een of andere chinese zender xD
|