Remy
Beheerder

|
28-08-2008 om 21:00:47 Onze zanger schrijft thuis alle nummers. Hij maakt een opzetje in Cubase en speelt daar ook alles in. Niet altijd even zuiver en mooi, maar geeft ons wel een indicatie van hoe de nummers eruit gaan zien. Heel handig!
[ www.remyhersbach.nl ]
|
EricAnemaat
Lid
|
28-08-2008 om 22:33:38 Wat Remy aanhaalt werkt bij ons ook ongeveer hetzelfde. In eerst instantie komt onze zanger met de tekst. Als we repeteren breien onze gitaristen er een rif omheen, het ritmeblok gaat dan aan de slag om er een solide basis omheen te verzinnen, eigen inbreng is heel belangrijk. In principe komt het erop neer dat de basis gelegd wordt in de repetitieruimte, dmv mp3 bestanden komt en nummer tot stand. Gewoon niet moeilijk doen, alles wat in je opkomt kan worden gebruikt
Nie lullen, gewoon doen!
|
Basslady
Lid
|
29-08-2008 om 06:35:02 Bij ons komen de twee gitaristen en ondergetekende ongeveer eens per week bij elkaar om te jammen. Daar ontstaan regelmatig ideeën uit of een compleet nummer. Goede ideeën nemen we direct op, ook 'tussendoor-ideeën' van de sologitarist (mijn man) en mij, als de andere gitarist er niet is. Riffs die ons aanstaan, kunnen op elk gewenst moment afgemaakt worden als compleet nummer.
We mixen de nummers helemaal af, inclusief de drumtracks, op studiokwaliteit. Mijn man is ooit begonnen als drummer en weet wel welke stijl onze drummer het beste ligt en waar diens kracht ligt. Zo wordt richting gegeven aan een nummer, maar uiteraard komt een nummer pas in de oefenruimte echt tot leven!
Onze zanger en zijn vrouw schrijven de teksten, ze hebben al honderden teksten klaar liggen. Het is dan een kwestie van welke tekst past het beste op het nummer en die komt er dan bij.
Over het algemeen is het wel zo, dat de nummers live stukken sneller uitpakken, maar daar hebben wel meer metalbands 'last' van ...
www.gangreneband.tk
|
Aart
Lid
|
30-08-2008 om 10:35:12 ik zit in de bant met een gitarist en een drummer, gaat ALTIJD als volgd
-de gitarist komt aan met een tekst en een vage beschrijving van een gevoel die die erbij wil hebben
-ik componeer op basis daarvan een liedje van acoorde tot aan de noten
-de drummer zorgd ervoor de opnamen matriaal van die dag trug bij ons komt en zet het op papier
die gaste zijn geweldig 
look at me daddy, i can make a slide with my tong
|
Leo L
Superlid

|
30-08-2008 om 21:31:15 Hoi Aart,
Ik will niet lullig doen, maar als je later ook zo sollicitatie brieven schrijft ,wordt het lastig om aan een baantje te komen. Je haalt alle "D's " en "T's" door elkaar man     
|
Frank24
Superlid

|
31-08-2008 om 09:08:20 Als z'n gitarist de teksten ook zo schrijft zou ik gokken dat ie in een numetal/rap rock band speelt!  
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|
Basslady
Lid
|
31-08-2008 om 18:39:43 Ik denk dat Aart eigenlijk ook Aard heet ...
Maar oké, ik zie dat er vele wegen zijn die naar Rome leiden voor wat betreft het schrijven van nummers!
www.gangreneband.tk
|
Frank24
Superlid

|
01-09-2008 om 15:03:53 uiteraard zijn er vele wegen die naar Rome leiden!
Echter een groot probleem is vaak welke afslag je moet nemen! In mij geval is dat vaak waar ik de inspiratie vandaan haal... Ik kan soms met een super riff komen en vervolgen daarna niks nieuws meer kunnen verzinnen om er op verder te gaan...
|
Frank24
Superlid

|
21-06-2010 om 18:59:52
vorige week een cover ingespeeld en er is inmiddels een ruwe mix, gitarist wou toch iets aan z'n solo aanpassen en ook staat er nog geen zang op maar hier wel al een ruw idee van wat het eindresultaat moet worden!
basspartijen zijn opgenomen met een Yamaha RBX 6JM voorversterkt via een MESA M6 Carbine via DI naar een Line6 UX2 interface
gitaren zijn opgenomen met een Jackson over een Marshall amp en een BOSS GT-6 naar dezelfde line6 interface alles wat je verder nog hoort is computer! Lifting Shadows Off A Dream
|
Gezinsbode
Lid

|
03-07-2010 om 15:07:41 Bij ons maakt de gitarist alle muziek. Hij speelt thuis alles in (bas, gitaar, drum) en stuurt dat via mp3 zodat wij kunnen oefenen. De zanger schrijft er dan wat schreeuw teksten bij!
www.lieshc.com
|