|
Tweeter
|
Ptr
Lid

|
20-10-2008 om 11:30:47 Zoals jullie weten ben ik een basbox aan het bouwen. Ik bouw een Hartke 2,5XL( http://www.samsontech.com/products/productpage.cfm?prodID=37&brandID=3 ) met 2 eminence speakers van 300watt 8ohmm. De bekleding, rooster, speakers, handvaten ,stripjes heb ik al dus het is een questie van bevestigen op de kast van multiplex die ik al af heb(Ik zet trouwens een foto op het forum als die af is). Ik heb nog een vraag, in de link van de hartkebasbox zie je een tweeter in de box. Is dit echt noodzakelijk of kan ik makkelijk zonder( ik denk het zelf het tweede maar ik ben wel benieuwd hoe jullie daarover denken.)
No bass No Fun
|
| Navigatie |
| « Vorige | 1 | Volgende »
|
Frank24
Superlid

|
20-10-2008 om 15:51:31 tja dat is afhankelijk van je andere speakers, Over het algemeen is een tweeter bedoeld om aanvullend het hoog weer te geven wat de "bass" speakers net missen. Dus als jouw speakers het zelfde bereik hebben als in de 2,5 XL basbox van Hartke dan heb je die eigenlijk wel nodig.
Maar het kan gewoon een extraatje zijn al durf ik daar niet van uit te gaan.
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|
Leo L
Superlid

|
21-10-2008 om 09:01:22 Tweeters worden gebruikt om extra hoog te leveren. Hoet dat zich aan laat sluiten in combinatie met de 2 speakers geen idee. Ik heb het vermoeden dat je niet zonder meer het volle vermogen uit de versterker over een tweeter kan laten lopen.
Ik ben ook geen electronica expert, maar ik heb zo'n vermoeden dat je bij het aansluiten van een tweeter er ook nog een soort filter in moet zetten om te voorkomen dat het ding zich bij de eerste noot opblaast.
Succes
|
| Navigatie |
| « Vorige | 1 | Volgende »
|
|
 |
 |