• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
help!!! @___@
Maartjebubbel
Lid

09-11-2008 om 13:31:06
ik wil basgitaar gaan spelen, maar ik weet weinig af van merken enzo. wat is een goede basgitaar om mee te beginnen?

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Frank24
Superlid

09-11-2008 om 14:52:48
dat zijn er nog verrassend veel maar het hangt er wel vanaf wat je van plan bent uit te geven en hoe serieus je wilt gaan beginnen.

Wat is je muziek smaak/wat voor muziek wil je gaan spelen?
Wat is je budget?
Koop je de bas en de rest van de spullen los of ben je geintresseerd in een startersset?

de belangrijkste tip der tips wil ik je alvast meegeven, ga eens naar een winkel probeer verschillende modellen uit hoe ze klinken hoe ze spelen.

Als je makkelijk wilt doen en een starterskit wilt kopen dan raad ik je aan om es te kijken naar de kit van Ibanez http://feedback.nl/?b=GSR190JUBK&a=

en kijk anders ook eens op www.musicstore.de staan ook hele leuke setjes en je hebt daar vaak iets meer varatie.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Maartjebubbel
Lid

09-11-2008 om 15:51:25
ik wil een starterset kopen. ik wil al ruim een jaar bas gaan spelen. mijn muzieksmaak is vooral rock enzo. t liefst heb ik een bas waarmee je vanalles kan spelen. ik weet niet of die er zijn. zon jazzbas hoef ik ook niet. wat ik vooral belangrijk vind is dat het wel een goede bas is, niet dat je er een paar keer mee speelt en dan valt dat ding uit elkaar xD mijn budget, ik heb het liefst niet zon hele dure bas, want het is nog steeds mijn eerste bas

bedankt!

Basslady
Lid

09-11-2008 om 18:26:53
Ik heb zelf een Fender Squier. Prima basje, niet al te duur, maar ook niet zo'n goedkoop ding, waar je inderdaad niets aan hebt. Ik kan er heerlijk mee raggen in mijn metalband. maar kan er ook lekker subtiel mee spelen: van blues tot metal zogezegd, heheheh. Ik heb overigens ook een effectprocessor erbij gekocht en ben heel erg tevreden over mijn geluid nu.

Ik zie overigens ook veel beginners met een heel lichte versterker- die zit vaak bij zo'n starterset. Ik zou je toch aanraden om dat niet te doen eigenlijk. Spaar dan eventjes door voor een wat zwaardere, want als je de smaak te pakken ben je er snel op uitgekeken. En als je niet doorgaat (wat ik me nauwelijks kan voorstellen ...) dan heb je toch nog iets om te verkopen. 't Is maar een ideetje hoor!

www.gangreneband.tk
Frank24
Superlid

09-11-2008 om 19:14:12
hoeveel wil je maximaal uitgeven?

met dit setje ben ik zelf begonnen en ben er nog steeds helemaal weg van! het enigste wat er niet bij zit is een stemapparaatje en een koptelefoon.

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/_Bundle_-J-D-YC-200-Black-Fame-PL-60B-Zubehoer/art-BAS0001721-000

voor de prijs een kwalitatief goede bass, een pittige 60 watt comboversterker waar je thuis en als het nodig is zelfs in de oefenruimte flink mee uit de voeten kunt!

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Niels
Beheerder

11-11-2008 om 01:23:09
Kijken eens bij de Tips & Tricks in het menu hiernaast. Daar staat een stukje over je eerste basgitaar. Mischien dat je er iets weizer van wordt.

"Cannot The Kingdom Of Salvation Take Me Home" - Cliff Burton
|Chained By War|The Rednecks|
Niels
Beheerder

Kijken eens bij de Tips & Tricks in het menu hiernaast. Daar staat een stukje over je eerste basgitaar. Mischien dat je er iets weizer van wordt.

Niels
Beheerder

Suske
Superlid

12-11-2008 om 21:28:29
Maartje, ik zou Frank z'n idee volgen. Ibanez is er in ieder geval in geslaagd een heel mooie beginnersset voor een heelnette prijs neer te leggen. En de Ibanez SR190 is geen topbas, maar inderdaad een zeer respectabele bas om de eerste paar jaar (of nog langer) op te spelen.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »