• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Microfoon kits voor bas
Arognack
Lid

30-12-2008 om 14:28:29
hey, ik was aan het denken een mic te halen zodat ik me baspartijen kan opnemen maar kwam er al snel achter dat er teveel mic's tekoop zijn om er even snel 1 te halen maar wat gebruiken jullie om jullie baspartijen mee op te nemen?
en waarom juist dat merk of type?

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Frank24
Superlid

30-12-2008 om 15:38:56
interface met usb aansluiting naar je computer daarmee kun je je bass direct of via je eigen versterker naar je computer doorsturen. Ik gebruik er zelf de Toneport van Line6 voor, zeer handig dingetje en barstesvol effecten!.

Algemene tip: neem je geluid niet op via een microfoon, gebruik een DI box vanaf de lineout op je versterker op deze manier heb je minder signaal verlies. deze zelfde techniek gebruiken ze in de regel ook bij optredens om de bass naar de PA te sturen. Het gebruik van microfoons voor het opnemen van de bass komt eigenlijk alleen in de studio voor. Echter deze microfoons zijn zeer gevoelig voor lage frequenties en een stukje duurder dan jij leuk vind.
DI boxxen zijn meestal onder de 100 euro al te verkrijgen. Interfaces zijn er in alle prijsklassen van 50 euro tot 1000 en zeer waarschijnlijk zelfs hoger

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Leo L
Superlid

30-12-2008 om 19:40:06
Ik ben het met Frank eens
Een (midi) effect processor of interface en je kan zo de PC in. Voordeel van die dingen is ,dat je ook bepaalde sounds( amp/speaker simulator) en effecten meenemen in je geluid. Bas klinkt op die manier 100x beter dan via een mike van 50 Euri.
Live gebruik ik in de regel DI via de versterker en een xtra mike voor de boxen verhouding ca 70 % amp/ 30% mike.
Studio gewoon direct het mengpaneel in voor opnamen. Daarna het geluid via een Line 6 Bass POD opgepept.
Heb 1 nummer waarin een wah effect gebruik. Dit wah effect heb ik er in de studio pas op het laatst (toen de opname stond) ingeklopt. Beetje raar om alleen op een pedaaltje te trappen en geen bas in de hand te hebben.

Arognack
Lid

31-12-2008 om 09:43:23
dus als ik het alemaal goed begrijp dan kan ik mijn http://www.adirondackguitar.com/electricbass/hartke/attack_vxl_angle-web.jpg hartke voorversterker al direct aansluiten op me computer? dan hoef ik aleen een kabeltje te trekken
of wordt het dan een kabel van de line out van me versterker naar me mic in van me geluidskaart?

Leo L
Superlid

31-12-2008 om 12:40:36
Zo te zien moet je via de jackplug uitgang van de Bass Attack je PC inkunnen.
Let er wel op dat de jack van de gitaar en mike in van de PC andere afmetingen hebben. Dus daar moet je een verloop voor hebben. Ook is het signaal dat uit je bas komt mono het kan goed zijn dat de PC maar op 1 kanaal opneemt in dat geval.
Mocht je het proberen, zelf met dit ding geen ervaring, raad ik je aan om de uitgang van de bass attack heeeeeeel laag te zetten en eerst te proberen of wat voor signaal de PC binnenkomt. Zo voorkom je dat je je geluidskaart opblaast in de PC. SUC6666

Arognack
Lid

31-12-2008 om 13:02:36
me pendaaltje heefd ook zo'n 3 polige uitgang voor een verbinding met eventueel een mengpaneel en daar heb ik toevallig nog een verloop kabeltje bij die in me mic in past, ik was overgens nog niet op het iedee gekomen om de jackplug met geweld me computer in te proppen , ik zal vanavond eens proberen wat geluid op te nemen op deze manier
was eigelijk van plan de eerste dag van 2009 wat baspartijtjes in te spelen, dan begin ik het jaar goed!

Frank24
Superlid

31-12-2008 om 15:04:52
dat 3 polige kabeltje heet een XLR de meest gangbare kabels voor speakerkasten/mics en vrijwel alle zooi die je tegenkomt.. enigste wat nog iets nieuwer is is de Speak-on aansluiting maar die zie je eigenlijk alleen maar op hele grote speaker systemen die ze meestal gebruiken om t geluid de zaal in te sturen.

Zohe weer wat geleerd Ik heb het geluk gehad om bij meerdere producties mee te mogen lopen en ik moet zeggen, heeeeel erg leerzaam, eigenlijk ben ik daardoor juist zelf gaan bassen.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Leo L
Superlid

31-12-2008 om 15:15:50
Hey Frank, wat geinig dat je met wat producties bezig bent geweest, goede leerschhol zoal je al zei.
Ik heb de XLR aansluiting maar even niet vermeld in de vorige reactie, omdat ik bang was dat anders de PC van onze vrind ineens 48 V fantoom voeding krijgt .

Arognack
Lid

31-12-2008 om 20:56:10
jongens jongens xD ik werk bij eneco, heb bergen verstand van kabels spanning en koffiezet-apperaten
de hele rede dat ik met deze vraag naar voren kwam was idd om me geluidskaart niet op te blazen xD
ben opgeleid in laagspanning, dat zijn kabels tot 10.000 volt...niet dat ik dat me computer in wil hebben xD
maargoed jullie heel erg bedankt voor de adviesen en een gelukkig nieuwjaar!

p.s. onthoud goed in welke hand het biertje vastgehouden word en in welke het rotje zich bevind
niet dat je het bierflesje weggooid en het rotje in je mond stopt.

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »