• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Een reverb voor bass?
Samders
Lid

22-02-2009 om 19:26:24
Weet iemand een reverb effect voor bass?

sam

""Life is Music, Music is Life ""

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Basslady
Lid

22-02-2009 om 21:00:36
Hoe bedoel je? Die van mij zit in m'n effectprocessor. Maar eh, te veel reverb in een bas zou ik je niet aanraden, daar gaat je bas hol van klinken.

www.gangreneband.tk
Samders
Lid

22-02-2009 om 21:31:00
Zo dat je bass blijft na klinken in de verte dat is toch reverb als ik dit goed voorheb?

""Life is Music, Music is Life ""
Wout Blommers
Lid

22-02-2009 om 22:15:51
De drie belangrijkste ruimte effecten in de electronica:

echo = een geluid dat bijna in z'n geheel herhaald wordt, heet in het Engels ook echo,
reverb = meerdere echo's met verschillende tijden gemixt, heet in het Nederlands nagalm,
delay, een vertraging in het geluid. Als het origineel erbij gemixt is, dan kan je het ook echo noemen. Delay heeft meestal geen uitsterftijd, dus kan 'gestapeld' worden, voor de bas een vreselijk gebeuren...

Nagalm kan de suggestie in het stereobeeld wekken dat een instrument ver weg is, dan gebruik je een origineel met een laag volume met een lange nagalm met weinig uitsterftijd. Leuk in de studio, maar een ramp op het podium, mijns inziens.

Wout

Leo L
Superlid

23-02-2009 om 07:22:57
Dankjewel Wout voor de heldere uitleg
Ik ben niet wild van reverb op de bas, ook nooit gehoord dat iemand dat gebruikte op de plaat/CD. Samders, ik denk dat je het beste een multi effect processor kan aanschaffen. Daar zit vast wel een geluidje tussen dat je aanspreekt.
Kijk eens 2e hands op de sites als marktplaats etc. Effectprocessors verliezen snel hun waarde en er zijn altijd mensen die ze te koop zetten omdat ze wat nieuws hebben gekocht.
Wil je je geluid een beetje kleuren zou ik eerder voor een beetje chorus of flanger gaan in plaats van reverb.

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »