• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Sterkte versterker
Ptr
Lid

18-03-2009 om 18:57:11
Heb ff een vraag;

Kan ik met een 307watt ashdown mag300 versterker+Ashdown 410t deep cabinet+2x12inch 300watt zelfgebouwde speaker in een gemiddeld cafe(qua grote) makkelijk meekomen?

No bass No Fun

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Suske
Superlid

19-03-2009 om 05:29:34
Kan. Maar, wat is de muzieksoort? Hoe hard speelt de gitarist(en)? Wat is het rendement van je speakerkast? Hoe is je basgeluid afgesteld?
Ik denk dat je een heel eind zult komen, maar ik kan je dat niet met zekerheid zeggen.
Probeer het eens uit zou ik zeggen.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Leo L
Superlid

20-03-2009 om 20:22:58
Zoals Suske zegt, gewoon proberen. Ik denk dat je er wel mee weg komt als de rest van de band niet loeihard speelt.
suc6

Ptr
Lid

21-03-2009 om 17:16:59
We zijn een rockcoverband dat veel jaren 70 en wat hedendaagse muziek speelt. Ik ga trouwens een 2e handse hartke 3500 versterker kopen ipv ashdown! Die is volgensmij een stuk beter en effectiever, en er zit ook nog eens buizen in

No bass No Fun
Suske
Superlid

23-03-2009 om 05:14:12
Qua effectiviteit schiet je niks op met een andere versterker. De Hartke is dan 43 Watt zwaarder, maar dat verschil zal niemand horen. En verschil in effectiviteit zit hem niet in de versterker, maar in de speakerkast(en).
Wel is het zo dat een buizenbeindversterker veel meer dynamiek heeft als een transistor versterker (d.w.z. een 350 Watt buizenversterker kan zonder problemen pieken van 7000 Watt leveren). Maar de Hartke 3500 heeft een buis in de pre-amp zitten en dan heb je dat dynamisch 'voordeel' niet.
Dus al bij al schiet je er, qua volume, niks mee op. Alleen de voicing van de versterker zal anders zijn en dat is een persoonlijke kwestie ofadat je dat beter/mooier vind.
Wel gave versterkers overigens, de Hartke 3500. Stond vroeger boven aan mijn verlanglijstje.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »