• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
orange crush 35 watt combo
Micwello
Lid

24-03-2009 om 17:16:37
http://www.musicstore.com/en_EN/EUR/Orange-Crush-35B-35-Watt-Combo/art-BAS0002464-000

heeft iemand hier ervaring mee? kom je zo boven een drumstel een beetje uit ? ik hoor graag alles

lalalalaaa

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Leo L
Superlid

24-03-2009 om 17:59:54
Geen ervaring met dit combo ,maar met 35 Watt moet je wel een drummer hebben die over de vellen aait in plaats van slaat. Ter vergelijk: Mijn Peavey 300 Watt moet vaak al flink werken in mijn rockband om boven mijn enthousiast hard slaande drummer uit te komen. Tevens thuis gebruik ik de 30 Watt Roland Cube.
Ergo: leuk voor thuis maar niks waar je mee verder komt in een bandje (of je moet heeeeel zacht spelen)

Niels
Beheerder

27-03-2009 om 18:14:11
Ik denk dat je minimaal 300 Watt nodig heb.
Met minder redt je het gewoon niet.

"Cannot The Kingdom Of Salvation Take Me Home" - Cliff Burton
|Chained By War|The Rednecks|
Micwello
Lid

02-04-2009 om 20:08:43
ik heb al ergens anders info gehaald
300 watt is echt onnodig, met vanaf 75 kan je het al redden

lalalalaaa
Suske
Superlid

03-04-2009 om 04:28:27
Dat ligt eraan; wat voor muziek speel je? Wat voor volume hanteren jullie bij de repetitie, wat is de eq. instrelling van je bas? Wat is het rendement van je speakers? Is het een buizen of een solidstate versterker? Is het enkel voor rustige repetities of moet er ook een podium mee gevuld worden? Krijg je monitor ondersteuning?
Als dit allemaal gunstig uit komt, dan heb je inderdaad aan 75 watt voldoende (je houd zelfs over). Valt dit alles minder gunstig uit, dan zou ik toch echt meer richting 200 - 300 watt gaan denken voor een solidstate of 100 watt buizen.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Ptr
Lid

03-04-2009 om 14:39:38
Inderdaad, aan 75watt heb je geen genoeg. Alhoewel je ook na de effectiviteit van je versterker/speakerkast moet kijken. Een orange 35watt zal ongeveer evenzwaar klinken als 70watt van een kwalitatief mindere versterker.

Micwello, heb je ook al marktplaats gezocht? Staan regelmatig leuke versterkertjes op voor klein prijsjes.

Ik heb laatst een hartke 3500 versterker gekocht via marktplaats voor 175euro, en mn oude peaveyset voor 300euro verkocht. Daarbij heb ik een nieuwe ashdown mag410t speakerkast gekocht voor 230euro. 405euro totaal min de verkoop 300 = slechts 105euri

No bass No Fun

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »