|
Betere versterker zoeken
|
Dale
Lid
|
14-05-2009 om 17:15:37 Hallo,
Ik oefen al bijna 2 jaar op een Laney RB1 15 watt, maar ben nu al een tijdje op zoek naar iets sterker. Wel nog steeds om thuis te oefenen en eens om samen met vrienden te oefenen.
Van mijn vorige versterker was niet zo tevreden van de tone, ik kon nooit het juiste geluid vinden.
Nu had ik een orange crush 35r gevonden. Hij oogt heel mooi, maar ik vraag me af of het een meerwaarde is tegenover de vorige?
Een andere mogelijkheid is de Roland Cube 30 Bass Combo. Die is dan wel direct €100 duurder. Maar daar kan je met enorm veel effecten gaan spelen. Nu lees ik dat sommigen die effecten plezant vinden en andere dat die effecten overbodige zijn en dat de versterker al snel kraakt.
Voor de rest zijn er nog een heleboel versterkers van 50-65watt op musicstore.de te vinden voor een mooie prijs. Maar ik heb keuzestress .
Ik speel vooral indie (Wombats, Killers, Editors, ... )
Ps: ik speel op een 2de hands linkshandige peavey milestone 3, zou dit ook aan de mindere sound liggen?
Ik zou heel graag als volgende basgitaar een fender precision bass hebben. Zou ik dan best overschakelen naar rechtshandig spelen, aangezien je bij rechtshandige veel meer keuzes vindt?
Bedankt 
|
| Navigatie |
| « Vorige | 1 | Volgende »
|
Leo L
Superlid

|
14-05-2009 om 18:42:02 Heel veel vragen in 1 keer Dale, en wlkom by the way 
De versterker
Als ik al zie dat je een Roland Cube 30 al te duur vindt, heb je weinig te besteden. Zo'n 100-180 euri's schat ik zo.
In die prijsklasse vindt je leuke versterkertjes voor thuis om op je kamertje met wat vrienden te pielen.
Ga je echt serieus repeteren met een drummer bijvoorbeeld, kom je met 30-35 watt niet echt ver.
dan moet je echt een versterker hebben die minimaal 50 watt produceert en liefst 100 watt of meer.
Kijk 2e hands op marktplaats, FYI versterkers zijn redelijk waardevast en probeer eventueel zelf je versterkertje ook zo te slijten aan een ander (zo hou je de kosten in de hand). Verder spaar anders even door zodat je echt serieus een upgrade kan doen naar iets dat nog jaren meekan in je muziek carriere.
Roland Cube 30
Mijn ervaring is goed. Ik heb hem destijds gekocht voor thuis omdat dit 1 van de weinige oefenversterkers is die de lage B van een 5 string aankan. Ik gebruik de effecten niet, de amp modelling wel. Kraken doet ie niet maar ik heb goede snoeren en een prima jack plug op mijn bas(sen). Dat is nl de meest voorkomende oorzaak van kraken.
Linkshandig en Peavey
Peavey maakt gewoon goede bassen voor weinig pegels. Heb je twijfels over de prestaties van jouw bas, breng hem weg om na te laten kijken en af te laten stellen. (Kost geld maar is goedkoper dan nieuwe bas kopen).
Als leftie zit je met een beperkter aanbod van instrumenten omdat er nu eenmaal meer mensen rechtshandig zijn dan linkshandig (zo uit mijn hoofd ca. 10% van de bevolking is linkshandig). De keuzes maak je zelf maar ik zou niet iets gaan forceren dat tegen natuurlijk voor je is. Zeker als je enige motivatie kosten zijn.
Vraagje: zou je met je rechterhand gaan schrijven als je wist dat pennen voor linkshandigen 10% duurder zijn????
Stel wat mij betreft je creativiteit en spel plezier voorop in jouw keuzes.Misschien moet je wat langer sparen maar dan heb je iets waar je plezier aan hebt. Zover ik weet zijn er van de P-bass zeker een goed aantal lefties verkrijgbaar.
Ik hoop dat je hiermee verder komt Dale en succes met zoeken.

P.S. ik laat nu het woord aan mijn basvrind SUSKE !!!!
|
Dale
Lid
|
14-05-2009 om 20:20:59 Bedankt voor het snelle antwoord!
Budget is niet zo'n probleem. Het is tenslotte al 2 jaar geleden dat ik nog zo'n uitgave gedaan heb .
Dus zo'n Roland kopen kan er wel bij!
Het probleem is dat de recensies die je op het net leest over de versterkers bijna allemaal positief zijn omdat de meeste mensen tevreden zijn over hun aankoop. Maar je weet nooit wat hun eigen verwachtingen ervan zijn.
Ik neem aan dat een dure versterker kopen van 30 watt beter is als een van dezelfde prijs van 65 watt?
Die Roland is de duurste van 30 watt die er te vinden op de site. Zijn er mss toffere versterkers die boven de 50 watt gaan om aan te schaffen? Ik kan inderdaad nu een investering doen. 
Mss kan ik dan een Fender Squier aanschaffen, daar bieden ze er veel linkshandige van aan.
En tenslotte zo'n linkshandige oogt wel een beetje 'uniek' 
|
Leo L
Superlid

|
15-05-2009 om 05:37:17 Hoi Dale,
Je maakt een goed punt qua recensies, wat verwacht je van iets en waar hecht je waarde aan? Goede vraag, je kent de mensen niet die zo iets schrijven dus
geen idee wat ze belangrijk vinden. Daarom ben jij degene die uiteindelijk zelf moet beslissen. Daarnaast zal geen hond je zeggen dat ze en verkeerde aankoop hebben gedaan (dat is een psychologische drempel welbekend in de verkoop trainingen waar vaak dankbaar gebruik van wordt gemaakt )
Als je wat te spenderen hebt zou ik met je bas en al eens gaan shoppen bij een grotere muziekzaak met een ruime sortering. Wil je meer PK's dan de Cube 30 van Roland ga dan eens kijken naar een Peavey Max 115 (60W). Is niet zo uitgebreid als de Roland maar die toeters en bellen vraag je ook niet echt om.
Kijk ook eens naar de Lowdown serie van Line6 (150W 12inch 400E 175W 15inch 500E). Veel mogelijkheden met de klank dus daar krijg je echt wel een mooie sound uit. Probleem met versterkers is dat er zoveel verschillen zijn in de uitvoering dat het lastig is een passend advies te geven. Kwestie van smaak en budget. Daarom je bas meenemen en kijken wat voor jou goed klinkt qua sound en geld. Kost even wat tijd maar je kunt het geld maar 1 keer uitgeven.
probeer het geluid van verschillende combo's met 12 inch speakers en 15 inch speakers of 2x 10inches(Klinkt allemaal anders). Iedere fabrikant heeft zo zijn eigen typische snufjes. let erop dat ook het combo goed te dragen en te hanteren is.
Succes met zoeken en winkelen
|
Frank
Lid

|
15-05-2009 om 08:07:36 Ik lees ook goede verhalen over de Ibanez versterkers. iemand hier ervaring mee?
Yamaha RBX-374BL, Ibanez SWX-65
|
Suske
Superlid

|
15-05-2009 om 18:51:17 Dale,
je geeft aan dat je je geluid uit je Laney (ondergewaardeerd topmerk, maar dit terzijde) niet krijgt zoals jij dat wilt.
Ik vrees dat dit vooral met volume te maken heeft, en dan bedoel ik vooral headroom. Jouw kleine 15 watt combotje heeft nauwelijks iets aan headroom over, dit is wel het geval met zwaardere versterkers.
Jouw ideetje om over te stappen naar een, bijvoorbeeld, 50 watt combo is niet fout, maar heeft ook weinig nut. Ik denk dat jij veel baat hebt bij aanschaf van een veel zwaardere versterker. En kijk dan ook naar de speaker, die zou ook best aan de grote kant mogen zijn.
Ik zou je dus ook aanraden om eens te gaan kijken bij de Peavey serie (ga voor een Black Widow speaker) of een Line6 Lowdown en houd een vermogen van minimaal 150 watt aan (het dubbele is ook geen probleem), deze versterkers hebben wel voldoende headroom en klank mogelijk heden.
Verder moet ik in alle eerlijkheid bekennen dat jouw idee om rechtshandig te gaan spelen mij ronduit raar in de oren klonk!!!
Ik sluit me ook helemaal bij Leo z'n pennenverhaal aan. Blijf dus gewoon je eigen ding doen en blijf linkshandig. De keuze is wat minder, maar het speelgemak voor jouw is stukken groter.
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
| Navigatie |
| « Vorige | 1 | Volgende »
|
|
 |
 |