• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
zoektocht!
Frank24
Superlid

02-08-2009 om 07:44:31
De laatste tijd ben ik op zoek naar een lekkere overdrive/distortion/fuzz.
Probleem daar bij is alleen een heel hoop van die pedalen hebben 1 sound en variaties daarop. Nu zoek ik dus een effect (liefst pedaal) wat zo varierend van sound kan zijn dat ik een beetje overdrive kan gebruiken voor net dat randje aan de bass, maar waar ook een scheurende distortion of fuzz voor t zware werk uit komt.

voor de lichte drive zoek ik zoiets als Marco Hietala gebruikt in Nightwish
http://www.youtube.com/watch?v=SvUNvUunjNI vanaf 2:05 hoor je een lekkere riff met een randje overdrive zoiets zoek ik.

Maar is het mogelijk dat er een pedaal bestaat dat dat combineert met een scheurende distortion zodat ik alles in 1 apparaat heb zitten?

Ik heb zelf al gedacht aan de GT-2 van Tech21 hele diverse sounds door amp emulatie.
Weten jullie toevallig een pedaal dat mij hetzelfde kan bieden zonder dat ik een complete batterij aan effecten moet aanschaffen?

EDIT: de prijs maakt niet zo gek veel uit, ik geef liever iets meer uit aan een kastje wat me volledig tevreden maakt dan 2/3 tientjes voor iets waar ik na een paar weken niks meer mee doe.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Suske
Superlid

02-08-2009 om 12:27:59
Je zou de Line6 bassPod eens kunnen bekijken. Naar mijn bevindingen zit daar best veel aan die pedalen in.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Frank24
Superlid

03-08-2009 om 18:54:15
Bedankt Suske! Ik heb even gekeken naar de BassPod die wordt helaas niet meer gemaakt, wel ben ik hierdoor erachter gekomen dat ik zou moeten kunnen krijgen wat ik wil als ik een pedaal heb met een Blendknop om t droge schone signaal te mixxen met de distortion.
Dus weer verder gegaan met zoeken... en nu dus uitgekomen op een Tech21 SansAmp Bass Driver Di Programmable
een Overdrive paneeltje waar je heel eenvoudig 3 eigen presets op kunt zetten zodat je makkelijk kunt switchen. ook mooi meegenomen is dit kastje ook nog eens een DiBox dus lekker makkelijk naar de PA of homerecordingspulletje.
Iemand ervaring met dit pedaal?

Suske
Superlid

03-08-2009 om 21:59:08
De bassPod word nog steeds gemaakt, alleen nu in de nieuwe versie (de XT of de 3x). En in het geval van de 3x versie, die kan 2 verschillende versterker/effectenketens langs elkaar laten horen. En niet om Line6 te promoten, maar om alle zin en onzin over dit kastje weg te werken, "De Line6 BassPod XT en de 3x Pro is ook gewoon een Di-box". Maar dan wel een met versterkersimulatie, uitgebreide effectenbank, alle opnamefaciliteiten, speakersimulatie, microfoonplaatsingsimulatie en duidelijke bediening. Verder is de Tech21 SansAmp Bass Driver Di ook een mooi kastje. Ik heb hem zelf ook gehad, was alleen een beetje moeilijk om je idee van geluid te bepalen als je dat ding wil gaan programmeren.

Leo L
Superlid

04-08-2009 om 06:40:27
Ja een mooi ding die XT Pro.
Zag ooit een party band waarbij de bassist alleen zijn bas bij zich had en een gewone BassPod uit de gigbag haalde en zo het mengpaneel inging.
Monitor via InEar plugs en klaar!! Was wel een beetje jaloers op hem ik sleep me altijd gek met optredens met mijn eigen zooi en die van de drummer met zijn dubbele bass drum kit en vele toms. Trouwens de man in de partyband had een prima geluid.

Suske
Superlid

04-08-2009 om 15:04:56
Leo,
dan schaf zo'n ding aan!
Heb ik zelf ook gedaan en ik durf bijna met zekerheid te zeggen dat dit de beste aankoop was ooit (samen met m'n Peavey kasten en m'n Soundgears).

Frank24
Superlid

04-08-2009 om 15:15:06
thank you dan gaat ik nog es even kijken naar die nieuwe basspod die zullen ze dan vast wel hebben bij Feedback.. wel makkelijk kan ik m eerst ff uitproberen lastige van ie SansAmp Bass Driver is dat ie hier in Nederland bijna niet te krijgen is.

Over de zin en onzin van Line6 gesproken, daar hoor ik idd niet altijd de beste berichten over heb wel zelf al een TonePort GX liggen lekker om achter de computer te kunnen oefenen of wat opname werk te doen. ben alleen niet zo tevreden over de effecten die daar in zitten die zijn erg beperkt wel handig is de online library, kun je een hoop geluid uit pikken!

Leo L
Superlid

04-08-2009 om 20:21:02
Suske, believe me : de verleiding is daar.
probleem is echter dat ik mijn budget voor FUNSTUFF heb verspeeld aan de revisie van mijn motorblok in mijn cabrio. Dus ik zal ff moeten wachten op een bonus van mijn werk of een suikeroom. (beiden onwaarschijnlijk ) Dus het komt wel maar niet dit jaar

Suske
Superlid

05-08-2009 om 15:21:30
kom er anders zolang maar een hier halen, ik heb er redelijk voldoende.
En een ander ding; Hoe kan budget voor funstuff nu op zijn? Er is altijd wel ergens iets te rekken voor funstuff!!

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »