• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Peavey Mark 3 260 c
Berend Botje
Superlid

13-08-2009 om 21:53:07
Ik heb een advertentie zien staan voor een Peavey Mark 3 260 c (400 watt)
Heeft iemand hier ervaring mee ?

Is hij b.v. op een P.A. aan te sluiten ?

www.introkwis.nl

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Leo L
Superlid

15-08-2009 om 07:12:04
Persoonlijk heb ik geen ervaring met de top die je noemt.
Ik speel al meer dan 25 jaar op Peavey versterkers en ze zijn nagenoeg onverwoestbaar.
Ook zocht ik nog een plaatje of een specificatie van het ding om te zien of deze amp een D.I. op de achterkant heeft zitten.
Niets gevonden dus ik weet het niet.
Wat ik wel gevonden heb is dat deze versterker 260 Watt vermogen levert richting speakers en niet 400 W.
In de regel kun je of met een D.I. (direct in) gelijk het mengpaneel in. Anders kun je altijd via een microfoon voor de speakers worden doorversterkt. Dus aansluiten op een P.A. is altijd mogelijk. Ik laat zelf meestal mezelf via de D.I. en de speakerkast doorversterken en de 2 kanalen gemengd de zaal in sturen.

Frank24
Superlid

15-08-2009 om 08:25:22
ff bij peavey zelf gekeken ik vermoed dat je deze bedoeld http://www.peavey.com/assets/literature/manuals/80323010.pdf een Mark 3 260 en deze top beschikt over een LINE OUT wat neerkomt op een D.I of het een Jack of een XLR aansluiting is weet ik niet. in t geval van een XLR heb je eigenlijk nooit problemen want er is altijd wel een kabeltje over, in t geval van een jack zou t misschien handig zijn om een XLR<-->Jack kabel te halen. naar wat ik weet van optredens kan ik je 1 tip geven.. NEEM ALTIJD EIGEN KABELS MEE! voorkomt een hoop gedoe

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Leo L
Superlid

15-08-2009 om 09:20:56
De Line Out zit voorin zo te zien en is eigenlijk een doorkoppeling naar andere versterkers. Heeft niets te maken met naar P.A. doorverbinden, die gebruiken meestal D.I. aansluitingen die gebalanceerd zijn en op fantoomvoeding lopen.
Met deze stekkers op de Mark III (jack) kun je 1 versterker met de andere verbinden.
Natuurlijk heeft Frank gelijk, neem eigen kabels mee zodat je bas en versterker als eenheid kunnen functioneren. Koop goede kabels en rol ze netjes op na afloop.
Ga niet op kabels staan(risico op breuk). Vanaf de stekker van je line out op de versterker is het de verantwoordelijkheid van de P.A. pief.

Berend Botje
Superlid

15-08-2009 om 09:31:41
Bedankt voor jullie reacties !
@ Frank: het is geen top, maar een combo.
Ik zal voor de duidelijkheid wat plaatjes proberen bij te voegen:

www.introkwis.nl
Frank24
Superlid

15-08-2009 om 13:35:45
sorry voor mijn misopvattingen
Hoop dat je in ieder geval iets wijzer bent geworden!

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Suske
Superlid

22-08-2009 om 14:19:04
Die heb ik ook. Koel ding.
Wat wil je er nu nog precies van weten?

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Berend Botje
Superlid

23-08-2009 om 10:01:49
info over deze combo is niet meer nodig, want ik heb iets anders gekocht.
Met gepaste trots mag ik jullie melden dat ik heb aangeschaft:
HA3500a, een Hartke 210TP en een Hartke 115XL
Kortom, een complete stack, 2 jaar oud, in nieuwstaat, voor 475 euro.

Ik speel nu en half jaar in een band en de drie optredens die we hebben gehad heb ik steeds spul geleend. Ook Hartke en dat is me prima bevallen. Met deze stack had ik het idee van "an offer you can't refuse".
Wat is jullie mening ?

www.introkwis.nl
Suske
Superlid

23-08-2009 om 11:12:07
Hartke is typisch zo'n merk dat spullen kan maken die, voor dat geld, te mooi zijn om waar te zijn.
Dit is niet het geval bij de Transporter serie speakerkasten, die zijn namelijk echt goed. De versterker daar en tegen ken ik alleen van verhalen van andere mensen, en daar zitten geen (of helemaal geen) slechte tussen.

Kortom; niet mijn ideale set, maar toch zeker prachtspul (en zeker voor dat geld).

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »