Leo L
Superlid

|
19-09-2009 om 18:48:57 Zet voor jezelf op papier wat je wel en NIET wil in een band. Wat is het doel dat je als band wilt bereiken.
Belangrijker nog als hobby muzikant is dat de mensen die je in je band hebt bij elkaar passen.
Je kunt een ster gitarist tegen het lijf lopen maar als het een botte boer is die in no-time de rest van de band in de gordijnen jaagt ben je verder van huis. Verder ben ik bang dat alleen zelf een aantal keer op je bek gaan de beste leerschool is jammer genoeg.
|
Suske
Superlid

|
20-09-2009 om 07:12:00 Ik ben er zelf achter gekomen dat je in een band een bepaalde chemie met elkaar moet hebben. Het is naar mijn idee belangrijker om met mensen te spelen die een klik met elkaar hebben dan dat je een 'eikel' van een (bijvoorbeeld) topgitarist in huis hebt gehaald.
Als je stuk voor stuk geen top muzici bent kun je samen toch een knap stukje muziek maken als je het samen goed eens bent. Terwijl, als er een 'eikel' tussen zit dat nooit zal lukken.
En qua materiaal zou het denk ik wel handig zijn als ieder z'n eigen spul bij kan hebben, ook de zanger(es).
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
Pierre90
Lid
|
21-09-2009 om 14:09:59 Dit is een probleem waar iedereen een oplossing voor moet zoeken, meestal is het gewoon een kwestie van toeval. Zelf heb ik 1,5 jaar in een matig bandje gespeeld, vervolgens stopte een van de zangeressen omdat ze het te druk had. Ik, gitariste/zangeres en drummer zijn met zijn drieen verder gegaan.
Een weekend aan een stuk door geoefend + rond de vuurkorf kletsen tot de zon opkomt. En ineens is een bandje dat je zelf matig vond een hechte vriendengroep geworden die leuke muziek maakt. Je kunt het niet plannen...
Zoek bandleden die heel gemotiveerd zijn, naar anderen luisteren. Daarnaast is het belangrijk dat ze een redelijk nivo hebben en redelijke apparatuur. Maar bedenk je dat, met een jaartje goed oefenen en een bijbaantje, een matige gitarist met veel motivatie een goede gitarist met goede apparatuur kan zijn... Dus, veel proberen en op je gevoel afgaan, meer kun je denk ik niet.
|
Berend Botje
Superlid

|
22-09-2009 om 16:30:19 Bedankt voor jullie reacties.
Het voelt nog steeds een beetje alsof de verkering uit is, maar dat gaat wel weer over.
Ik heb inmiddels een paar lijntjes lopen om een nieuwe band op te starten. Gelukkig heb ik mijn eigen spullen op orde, dus dat is het probleem niet. Verder is het rondkijken en geregeld laten vallen dat je een band zoekt / wilt beginnen. Wie weet melden de kandidaten zich dan vanzelf...
www.introkwis.nl
|
Berend Botje
Superlid

|
13-03-2010 om 17:36:35
Vanmiddag voor het eerst met een nieuw op te richten band geoefend. Elkaar even aftasten en kijken of het wat wordt.
En ik ben helemaal happy, want het klikte meteen ! Bij het eerste nummer keken we elkaar aan van "dit is leuk, dit gaat goed !" En dat gevoel heb ik nog steeds.
www.introkwis.nl
|
Leo L
Superlid

|
14-03-2010 om 11:09:50 Da's leuk om te horen Berend!!! De eerste stap is gezet en ik hoop dat je een hoop lol gaan hebben met elkaar.
|
Suske
Superlid

|
14-03-2010 om 13:29:22 En god zag dat het goed was!
Neen zonder dollen, als het met elkaar klikt, komt de muziek helemaal goed.
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
MarcoK
Lid

|
14-03-2010 om 14:10:22 Leuk dat jullie zo gemotiveerd zijn! Nu flink jammen en mooie muziek maken.
басиста
|
Gezinsbode
Lid

|
14-03-2010 om 20:58:24 Fijn voor je!! Ik speel sinds een maand bas en heb nog geen eigen bas, maar het samen spelen vind ik toch echt wel tof!!
www.lieshc.com
|