ik heb in december 2 optredens met mijn bandje het is mijn eerste optreden en ook die van mijn band behalve de zanger die al eens met zijn schoolband heeft opgetreden,
nou vroeg ik me af of jullie als ervaren bassisten nog tips voor mij en mijn band hebben?
26-10-2009 om 21:43:49 kijk eens verder op deze site en volg deze link
[url=]http://www.bas-gitaar.nl/?pagina=tips&actie=content&id=3[/url]
daar staan een aantal tips in, doe er je voordeel mee en succes met je gigs!!!
27-10-2009 om 17:13:32 Ik kan me mijn eerste optreden nog herinneren.
Ik zat voordat we het podium opgingen hyperventilerend in een hoekje op een donut-kussen omdat ik nog aan het herstellen was van een operatie aan m'n prettig uiteinde.
Geen al te fijne ervaring, maar toen we bij het derde nummer aankwamen waren de zenuwen gelukkig al ver verdwenen.
En dan nu de tips:
1- Zorg dat alle instrumenten geacclimatiseerd zijn. (Aan de temperatuur van de ruimte gewend zijn)
2- Zorg dat alle instrumenten gestemd zijn.
3- Zorg voor een goede soundcheck van te voren en zorg daarbij ook dat je elkaar goed kan horen.
4- Ga niet zomaar aan de instellingen prutsen tussen nummers door.
5- Als je wat zenuwachtig bent, drink gerust een biertje, maar zorg niet dat je te zat bent om te spelen.
6- Zorg dat je de ruimte hebt zodat je niet op elkaars snoeren trapt.
7- Lus je snoer achter je gitaarband door, zodat je deze er niet zo gemakkelijk uit trapt.
8- Als het mogelijk is, zorg voor een reserve bas of gitaar, mocht er onverhoopt een snaar springen. (deze ook
soundchecken)
Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Veel succes man, en veel plezier! Niet doen, dat is slecht voor je karma...
&
De 3 B's van het leven; Bassen, Bier en Bassen...
27-10-2009 om 21:04:05 Tip 9: Zorg dat je je nummers goed kent. Oefen ze tot je ze blind kent, want door de zenuwen in het begin zal het absoluut minder gaan dan je had gehoopt. Dat ben je na een paar nummers kwijt.
Tip 10: Geniet ! Niets leuker dan samen te spelen voor publiek ! www.introkwis.nl