• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Welke versterker?
Tryant
Lid

02-01-2010 om 22:55:23

Hey, Ik ben marton 19 jaar oud en ben op zoek naar een basversterker.

Ik heb een samick basgitaar.

Erg apart ding actieve pickup's En een body waarvan de kern van hout is maar de buitenkant gegoten plastic ofzo lijkt.

Nu wil ik in een band/met een groepje vrienden gaan spelen.

Maar ik wil natuurlijk wel over de drummer heen kunnen.

Nu komt mijn maat met zijn gitaar en roland cube 30x er wel overheen. Maar wat zou voor mijn bas goed zijn?

Ik zat te denken aan een laney 60watt versterker aangezien mijn budget niet hoog is en ik deze voor een goeie prijs 2ehands kan kopen.

''When I Start Drinking, My Dick Does All My Thinking!''

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »

Remy
Beheerder

03-01-2010 om 07:34:05
Hoi Tryant,

Zestig watt lijkt me eerlijk gezegd net te weinig. Heb zelf twee jaar in een bandje gespeeld met een dergelijke versterker en kan concluderen dat je hem dan altijd vol open moet zetten om er bovenuit te komen.

Als ik jou was zou ik kijken naar een Hartke van een watt of honderd. Dat zijn lekkere versterkers. Maargoed, ik kan natuurlijk niet in je portemonnee kijken.

Succes met je zoektocht!

[ www.remyhersbach.nl ]
Leo L
Superlid

03-01-2010 om 08:16:24
60 Watt is net wat aan de krappe kant Marton. Hoe meer vermogen hoe beter en ik zou minstens, indien mogelijk meer, voor 100 Watt gaan. Je kunt beter even doorsparen en een slag groter gaan of de 2e hands sites iets langer volgen todat je iets groters tegenkomt voor je geld.
Interessant genoeg blijven versterkers vaak hun waarde beter houden dan bassen. Het maakt vaak niet zoveel uit of een amp 2e, 3e of 4e hands is. Suc6

Tryant
Lid

03-01-2010 om 10:25:46
Oke alvast bedankt voor de info.

Ik ben alleen vergeten te vermelden dat ik pas sinds 4 dagen bas speel ofzo.
Ik speelde tot nu toe op een gitaarversterker om te oefenen maar mijn bas leek niet altijd even goed te doen.

Dus ik heb hem weggebracht ter reparatie.

Maar aangezien ik dus nog niet lang speel zou het zonde zijn duur ding te kopen en dan ineens ermee te stoppen.
Is dit miss een betere keuze? Link

Maargoed voor basversterkers gelden dus andere regels kwa volume dan een gitaarversterker?

Dan zal ik toch gewoon richting 100 watt moeten gaan denk ik want ik wil wel over de drummen heen kunnen natuurlijk.

Nogmaals bedankt!

ps. hoe krijg ik ruimte tussen mijn zinnen als ik het typ zie ik het wel maar in het forum word het tegen elkaar aangeplakt.

Remy
Beheerder

03-01-2010 om 14:05:18

Hoi Tryant,

Dit is een bug in het forum. Ga ik vanmiddag oplossen! (Edit: als het goed is, is het nu opgelost!)

Die Kustum ziet er best oke uit. Vijftien inch speaker moet je redelijk wat laag kunnen geven. Ken het merk alleen niet, misschien dat Leo daar wat over kan zeggen?

Groetjes,
Remy

[ www.remyhersbach.nl ]
Leo L
Superlid

03-01-2010 om 14:14:31
Een gebruikt beestje maar zover ik weet zijn Kustom versterkers al heel lang op de markt en nauwelijks stuk te krijgen. De speaker van celestion moet zijn werk wel kunnen doen. Ik denk dat qua bedrag wat je uitgeeft en hem straks weer op een site te koop zet, je waarschijnlijk hetzelfde bedrag ervoor kan vragen. Alles moet wel werken, dus check hem voor je het geld betaalt!!
Je hebt gelijk dat bas versterkers iets andere criteria hebben qua vermogen dan gitaar versterkers.
Er zijn weinig gitaarversterkers (zeker kleintjes niet!) die het frequentiebereik van een bas aankunnen. je zou niet de eerste zijn die een klein gitaarversterkertje met een basgitaar opblaast.
De gitaar versterker en de speaker zijn niet gebouwd voor de lage frequenties en de dynamiek die een bas gitaar produceert.
het kan ook maar zo zijn dat het niet je bas is die de problemen veroorzaakt op dit moment maar de versterker. (je geeft geen details dus dit laatste is giswerk).

Tryant
Lid

03-01-2010 om 14:23:51
Oke dan ga ik voor de kustom als hij niet al weg is.
Ik speelde met me bas op een 100watt buizenversterker voor gitaar met een 4 speaker cabinet dus dat ging wel.

Bij de muziekwinkel dachten ze aan kortsluitingkje in het printje of potmeter(s)
Ik mocht hem daar gewoon aan een basversterker hangen en had hetzelfde probleem.

Hij gokte op 30 euro voor een beurtje of 60 mochten alle potmeters vervangen worden(4stuks)

Nogmaals bedankt!

ps.Mocht de Kustom al verkocht zijn dan vraag ik hier wel opnieuw advies mocht ik een andere intressante amp zien

Leo L
Superlid

03-01-2010 om 15:14:52
succes met het vinden van een versterker en ik hoop dat je bas snel zonder al te veel kosten gerepareerd wordt!!
Vragen kost niks by the way!!

Bassist koenraad
Lid

04-01-2010 om 16:53:36
coole bas! 
welke serie is die precies?

en nog veel geluk met het zoeken

Enceladus
Tryant
Lid

04-01-2010 om 22:12:44

Het is een samick op de bon staat samick LB-539 verder weet ik er ook niks van.

Nog even over die kustom versterker ik kan komen kijken daar maar probleem is dat het voor mij 2 uur rijden is en dan ook nog 2 uur terug.

Is deze versterker het dan alsnog waard?

Niet dat ik deze straks bv ook nog eens niet genoeg vermogen vind hebben en dat ik alweer voor een grotere moet gaan.

Niet dat ik zo snel meer vermogen nodig zal hebben wil voorlopig alleen over de drums heen kunnen komen met repeteren.

Alvast bedankt voor jullie hulp erg fijn forum en behulpzamen leden!

Heb wel eens anders meegemaakt.

Groet,

Marton

Ps. Er komt nu automatisch overal 1 regel tussen ipv geen regels ertussen xD

Leo L
Superlid

05-01-2010 om 09:00:28

Tyrant, wij kunnen niet in je portemonnee kijken!!
Je budget is zeer beperkt , dus je kunt niet voor een dubbeltje op de eerste rang zitten. Je zult keuzes zelf moeten maken;

1. spaar ik door voor wat beters
2. ik moet direct een versterker hebben dus ik ben niet zo kieskeurig.

Ik neem aan dat je met 2 uur heen en 2 uur terug rijden een auto rit bedoelt, dat kost je al gauw €50,-- aan brandstof.
Of de versterker de rit waard is, kan ik lastig beoordelen omdat je het ding toch ter plekke zal moeten checken en testen.

Het is een oud beestje en als ie het goed doet, krijg je hetzelfde bedrag ervoor terug als je hem weer te koop zet. Een wereldklasse versterker zul je voor 100 euro niet vinden.

Om je een idee te geven, ik heb ongeveer een 250 Euro uitgegeven voor een 30W oefenversterker en ruim 2000 Euro voor mijn grote set.
Dus ik geef zelf liever iets meer uit voor iets waar ik zelf 100% achter sta.

Let wel ik speel al bijna 30 jaar bas.

By the way : leuk basje die Samick van je!!!

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »