• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Gehoorbescherming!
SirPsycho
Lid

17-01-2010 om 09:04:26

Dag mede-bassisten,

Omdat wij bassisten(vooral in een band) nogal veel lawaai maken is dat schadelijk voor ons gehoor.

Ik vroeg me af wie van jullie gehoorbescherming draagt.

En is dat dan op maat gegoten of universeel in-ears, en waar komt het vandaan en wat koste het?

want ik wil ook graag oordoppen aanschaffen.

mvg Niek

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Concorde
Superlid

17-01-2010 om 09:41:40

Nee, in de oefenruimte niet; het geluid kan daar goed weg, en we probreren het binnen de perken te houden.....

Vroeger oefende ik met een bandje in een dichte kelder, toen droeg ik wel eens universele herriestoppers, van die gele schuimproppen. Maar ik vind ze waardeloos.

Op het podium moet ik er niet aan denken; je zit ook een beetje in 'je eigen kleine wereldje' met die proppen.

Bij de meeste concerten, als toeschouwer, draag ik overigens wél oordoppen. Ik heb op maat gemaakte orthoplastieken voor m'n werk, en ook nog van het motorrijden.

Ben ooit bij Rowwen hèze in de HMH geweest waar het zó achterlijk hard ging, dat ik 't niet leuk meer vond. En dan ben je toevallig nét je doppen vergeten...

Ligt ook wel aan de soort band die je bezoekt.....  Bij de gemiddelde Rock&Lol-band hier in oost nederland zou ik ze zéker dragen, maar van 't zomer bij The Eagles in het Gelredome had ik ze absoluut niet nodig.

Gr, C

Kistje bier, buisje Pringles en gaan!
As 't niet geet zoas 't mot.....
Dan mot 't moar zoas 't geet
Leo L
Superlid

17-01-2010 om 10:33:41

Goed punt, gehoorschade is een reeel gevaar voor ons. Ik draag ze zelf niet, soms bij concerten als ik zelf in de zaal sta.
het gaat bij ons in de oefenruimte vrij hard, omdat we drummer hebben die heeeeeel hard slaat.

Op het podium merk ik vaak dat ik te weinig hoor zelfs.
als je gehoorbescherming overweegt is natuurlijk een set aangemeten oordoppen het  beste wat er te krijgen is.
Die schuimproppen geven me altijd het gevoel dat ik de kop vol met snot heb ofzo.(en ze gaan jeuken)

Frank24
Superlid

17-01-2010 om 11:52:44
bij de meeste concerten als ik zelf in de zaal sta draag ik universele proppen. oefenen met de band gebeurt tot op heden via een mengpaneel met koptelefoons dus hard gaat t niet...   en binnenkort krijg ik via m'n baas op maat gemaakte orthoplastieken waar Concorde he net ook al zo  even over had. dus als we Live gaan wil ik die gaan gebruiken. Lawaai doofheid zit in de familie dus ik merk al dat als ik in een drukke ruimte ben of op plekken waar veel herrie is dat ik soms dingen behoorlijk slecht versta.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Suske
Superlid

17-01-2010 om 15:33:54
Neen, geen oordoppen. Hoewel ik wel van die veel te dure, gegoten dingen heb.

Als de herrie me te veel word gebruik ik altijd een aantal volumeknoppen.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Theluckylot
Lid

18-01-2010 om 13:45:37
Wij maken met heel de band wel gebruik van oordoppen,
wij hebben idd allemaal aangemeten speciaal voor muziek geproduceerde dingen..
kun je volgens mij bij iedere gehoorspecialtist laten doen,
maar zijn wel ontzettend duur.. ik gelof dat die van ons tegen de 160 pp zaten..
Ik vind t wel erg fijn! draag ze tijdens repetities vaak bij optredens en ook regelmatig als ik bij bandjes sta te kijken

Blues inside out, www.theluckydice.nl
Pierre90
Lid

24-01-2010 om 20:47:46
Misschien toch wel verstandig om daar maar eens aan te denken... heb ze nog nooit echt nodig gehad, draai liever volume iets dicht dan oordoppen te gebruiken. Maar dat werkt misschien niet als je in een kleine ruimte oefent met een drummer die flink mept op zen trommels. Maar als ik ze nodig mocht hebben, is het wel handig daar van te voren voor te zorgen Bedankt voor de tip!

MarcoK
Lid

31-01-2010 om 16:50:40

Ik heb een setje van Alpine. Deze werken prima en zijn niet duur (rond de 30 euro).

Groet,

Marco

басиста

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »