• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
nieuwe basscombo
Jozobas
Lid

27-01-2010 om 21:17:37
Hoi, ik heb nu een Behringer basscombo 1800 XA en het geluid is nou niet echt geweldig. Ik treed regelmatig op met mijn band en eigenlijk heeft iedereen wel goed spul behalve ik als het gaat om het geluid.
Ik wil dus eigenlijk wel een nieuwe basscombo kopen, maar zie door de bomen het bos niet meer. De ene roept Eden, de andere Ampeq en ga zo maar door. Pas geleden riep er een Glock und Klang, maar dat gaat toch wel een beetje boven mijn budget. ik heb maximaal tussen de 500 en 1000 euro te verteren.
Ik speel voornamelijk blues
Wie geeft een goed advies?

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Leo L
Superlid

27-01-2010 om 21:39:17

Je ziet niet voor niets zoveel bomen, smaken verschillen nu een maal.

Behringer is leuk voor een beginner maar voor weinig geld krijg je daar ook wat je uitgeeft, niet veel.

Ik zou eens naar een amp kijken met tenminste een buizen voorversterker.
Kijk eens naar wat Peavey te bieden heeft goede prijs/kwaliteit verhouding

Bij Ampeg verschilt het enorm of je de (budget) transistors neemt of de goeie ouwe SVTs
wat ik zelf ook wel gaaf en handig vindt is de Markbass heel veel power uit een relatief compact design.

Denk goed na over wat je koopt en spaar door als je iets ziet dat net iets duurder maar wel bevalt.
In principe doe je jaren met een versterker, mijn vorige amp Peavey Combo 300 ging 17 jaar mee ofzo en

was nog steeds in prima staat toen ik hem inruilde voor een nieuwere peavey.

Ik zou zeggen ga eens met je bas een middagje naar een goed gesorteerde muziekzaak en en sluit je op in een hokje.
Piel wat op de bas, draai aan de knopppen etc.

Remy
Beheerder

28-01-2010 om 12:49:42
Hoi Jobas!

Welkom op het forum . Het is ook even belangrijk om je budget helder te hebben, anders is het zo lastig advies geven. Zelf speel ik al jaren op SWR, zit heel mooi geluid in. Maar anderen zweven bijvoorbeeld weer bij Peavey of Ampeg..

Zelf wil ik ooit nog een keer een Markbass kopen. Zit fantastisch geluid in die dingen en ze zijn zo compact!

[ www.remyhersbach.nl ]
Jozobas
Lid

28-01-2010 om 21:28:21
Hi Remy.

Ik gaf aan tussen de 500 en 1000 te hebben, dus daar moet ik het wel meedoen. Liever natuurlijk 500 maar goed geluid is natuurlijk belangrijk.

Leo
Bedankt voor je advies

Leo L
Superlid

28-01-2010 om 22:50:44
Graag gedaan Jozo!!
ik denk dat als je voor buizen gaat, je in principe een warmer geluid kunt krijgen als je de pre-amp niet te ver openstuurt.
Neem er echt de tijd voor met uitproberen en kom desnoods later terug om het allemaal te laten bezinken.
Zoals ik al zei, de volgende stap naar een betere versterker is er 1 waar je jaren plezier van wilt hebben. Ook in jouw budget moet je zeker 2e hands en soms in wat lagere vermogens (150-200W) wel iets van je gading kunnen vinden.

Remy
Beheerder

29-01-2010 om 12:40:03
Oh sorry Jobas, had erover heen gelezen! Dan zou ik gewoon eens op marktplaats gaan rondstruinen en als je iets leuks tegenkomt hier een linkje plaatsen. 

Dan kunnen we iets concreter advies geven Succes met zoeken!

[ www.remyhersbach.nl ]
Jozobas
Lid

29-01-2010 om 22:50:30
Ben stevig aan het zoeken geslagen en ben op speurders deze marshall tegengekomen:

Jullie hebben me ook op het spoor gezet van Markbass en deze lijkt me ook wel de moeite waard:
De reviews over die markbass zijn echt geweldig. Er staat een filmpje op Youtube van de bassist Michael Manning, die in ieder geval van deze combo laat horen dat de hogere tonen geweldig worden weergegeven

En deze Laney:
http://link.marktplaats.nl/314043766

Nutral
Lid

30-01-2010 om 14:51:42
jozobas ik zou als ik jouw was echt zelf proberen wat je goed vind klinken, markbass is inderdaad een goede keuze maar het gaat er toch om wat jij vind en niet wat iemand anders vind.

Jozobas
Lid

30-01-2010 om 17:44:35
Ben dat met je eens, maar ik wil wel iets goed kopen en ik ben nu eenmaal geen superdeskundige. Het kan best zijn, dat er straks geroepen wordt, dat ik peavy zou moeten kopen, maar dat het geluid me niet aanstaat.
Dus goed advies, maar wil me gewoon breed orienteren en hoe kan je  dat anders om onder lotgenoten te shoppen

Niels
Beheerder

30-01-2010 om 18:51:55

Je kan ook voor een Ashdown kijken.  Heeft ook een mooi geluidje. Zelf gebruik ik um ook in m'n bluesbandje.

"Cannot The Kingdom Of Salvation Take Me Home" - Cliff Burton
|Chained By War|The Rednecks|
Ptr
Lid

30-01-2010 om 18:57:12
Inderdaad! Ik speel namelijk op een ashdown mag410t, en je krijgt echt veel voor weinig geld. En dat zal ook wel voor de combo's van Ashdown zo gelden.

No bass No Fun

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »