• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Counting Crows - Mr. Jones
- Di-Rect - Rollercoaster
- Black Label Society - Mass Murder Machine
- Stevie Ray Vaughn - Crossfire
- Nickelback - One last run
- Bekijk alle tabs
  • Ik speel voornamelijk via
noten
tablatuur
op gehoor
Stemmen: 31
een 5 snaar kiezen
Bassist koenraad
Lid
06-02-2010 om 00:58:03
hallo

ik speel al een tijdje bas maar ik zou willen over schakelen naar een 5 snaar (voor de lage metalstemming)
de winkel waar ik mijn bas kocht wisselt mijn bas binnen het jaar in voor 80% van de waarde om een nieuwe te kopen, dit geldt dan nog tot september (mijn verjaardag)

in diezelfde winkel hadden ze een epiphone thunderbird pro 5 voorgesteld voor 470€
maar ik zie ook wel een ibanez sr of een btb (fucking nice!) wel zitten

nu vraag ik me af of er nog betere 5 snaren zijn in deze prijsklasse

koenraad

Hallo

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »

Suske
Superlid

06-02-2010 om 06:39:21
Wat is jouw opzicht de definitie van 'beter in deze prijsklasse'?
Er is in deze prijsklasse veel te krijgen, maar met een Ibanez, een Peavey, een Epiphone of een Yahama heb je toch wel de merken te pakken die naar mijn idee de beste prijs/kwaliteit verhouding hebben in deze prijsklasse.
Verder heb je het over lage metalstemmingen, dus je zult er metal op gaan spelen, neen ik aan.
Dan doe je het met een Ibanez, een Peavey, een Epiphone of een Yahama ook nooit verkeerd. 

Note: De Thunderbird heeft wel een paar voor en nadelen waar je rekening mee moet houden;
Pro:
- Hij heeft wel de looks voor metal.
- Twee vette humbuckers.
Tegens:
- Enorme headdive
- Heeft niet zo'n groot tonaal bereik (hij heeft enorm veel bas)

Succes.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Leo L
Superlid

06-02-2010 om 11:16:59
Ik sluit me bij Suske aan. Bij sommige 5-snarige bassen in de prijsvriendelijke prijsklasse loop je het risico dat de B snaar niet echt lekker strak klinkt en wat flubbert.
Goed zoeken en vergelijken ter plaatste is mijn devies.

Bassist koenraad
Lid
06-02-2010 om 11:56:05
met beter in deze prijsklasse bedoel bassen die ongeveer evenveel kosten die evengoed of beter zijn

wat bedoel je met tonaal bereik? dat hij minder hoog heeft?

Hallo
Bassist koenraad
Lid
06-02-2010 om 12:57:57
als ik wat rond kijk staat enkel de ibanez sr me echt aan
de btb 705DX is wel cool maar die kost nog iets te veel...

van de sr's heb je de 705, 605 en 505 die ongeveer in mijn pijsklasse vallen (de 705 na wat meer sparen)
het enig verschil dat ik zie is de kleur en het gebruikte hout
maar is het dan echt de moeite om meer te betalen voor beter hout? is de klank zo veel beter of is de bas gewoon lichter?

Hallo
Frank24
Superlid

06-02-2010 om 13:27:51

Ja, het is het waard om door te sparen voor beter hout, en nee de bas is dan niet lichter. In tegendeel de bass wordt vaak zwaarder naarmate je meer gaat betalen. Maar zwaar houdt betekend betere klank. en het verschil wat jij ziet is niet altijd het enige verschil. Toevallig heb je met de Ibanez SR serie vrijwel identieke bassen op de houtsoorten na maar probeer ze toch eens uit om het verschil te HOREN, dat is veel belangrijker dan het zien! vaak kan de afwerking van de bass ook nog een hoop schelen.

Ibanez zijn fijne bassen met een eigen karakter maar je moet er wel van houden. ik zat zelf een jaar geleden ook rond te kijken voor een 5snaar heb heel wat ibanez en Yamaha uitgeprobeerd en ben uiteindelijk verliefd geworden op Warwick, en hoewel t me een stuk meer geld kostte dan ik had gehoopt heb ik er nog geen spijt van!

Wat misschien ook wel een leuke optie zou zijn is Dean, past een beetje in het zelfde straatje als Ibanez

Meet The FourStringFury Also Known Ass... STEVE HARRIS!!!
Suske
Superlid

06-02-2010 om 14:54:33
Met minder tonaal bereik bedoel ik inderdaad dat deze veel laag in z'n geluid heeft zitten en weinig hoog. Maar misschien is dit net het geluid wat je zoekt.
En iets meer betalen voor ander hout kan de moeite zijn. Iedere blok hout 'klinkt' namelijk anders. Dus het kan best zo zijn dat jij de goedkopere houtsoort beter vind klinken.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Bassist koenraad
Lid
06-02-2010 om 15:29:37
van type geluid zoek ik eigenlijk eerder een licht geluid
iets dat laag gaat maar dat ook licht klinkt

Hallo
Bassist koenraad
Lid
06-02-2010 om 15:35:28
is hier iemand met een sr die er wat kan over vertellen?

Hallo
Frank24
Superlid

06-02-2010 om 15:48:26

Suske heeft er meerdere! en hij speelt in een metal band dus hij kan je vast helpen

Ik heb zelf geen Soundgear, heb lang nagedacht over een SoundGearExtreme the rest is history...

Maar een vriend van me heeft een jaar of 5 op een GSR de budget serie gespeeld en hij was erg tevreden. en metal geluid kwam er wel uit.

Meet The FourStringFury Also Known Ass... STEVE HARRIS!!!
Bassist koenraad
Lid
06-02-2010 om 16:03:20
ja dat suske er een aantal heeft hebben we wel gemerkt

en bij het uitproberen van die bassen waar moet je dan opletten? en hoe merk je een niet strakke b-snaar?

Hallo

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »