• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Je eigen band ...
MarcoK
Lid

13-02-2010 om 14:40:21

Ha,

Ik ben benieuwd of jullie ook in bandjes spelen.

Ikzelf ben weer naar 10 jaar lang niets te hebben gedaan met een bandje begonnen. Via muzikantenbank.net heb ik een drummer en een gitarist/zanger gevonden en zijn we druk bezig met het maken van eigen nummers. een keer in de twee weken oefenen we in Utrecht in de startsound studio.

Who is next .....

басиста

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »

Concorde
Superlid

13-02-2010 om 15:42:17

Ik heb een jaar of 18 geleden in een aantal bandjes gespeeld, waarvan met de laatste ook wel opgetreden.

Na een tussentijdse pauze van ca. 6 jaar speel ik nu alweer een jaar of 5 in een soort gelegenheidsband, die ééns in de 7 weken oefent, en we hebben zelfs enkele optredens gedaan. Gewoon een band die voor de gezelligheid samenkomt; bijna allemaal mensen met medische beroepen met diensten enzo... Dus iedere keer weer een heel gedoe om iedereen bij elkaar te krijgen. Kistje bier, flesje wijn, buisje Pringles... dat werk.

Sinds een maand speel ik ook in een redelijk professionele band, die een keer of 5 per jaar optreedt.

Misschien ook wel leuk als iedereen de soort muziek die z'n band speelt erbij vermeldt.

Ik speel dus met beide bands covers: ouwe rockers t/m modern spul.

Clapton / Hendrix / Anouk / de Dijk / Snowpatrol / Ilse de Lange / Eagles / Kane enz....

Eigenlijk kun je bijna ons hele repertoir horen op Arrow Classic Rock

Kistje bier, buisje Pringles en gaan!
As 't niet geet zoas 't mot.....
Dan mot 't moar zoas 't geet
Frank24
Superlid

13-02-2010 om 18:12:55
ik ben op dit moment bezig met het opstarten van een Progressive/symfonic metal band.  de bedoeling is een breed scala aan Hardrock/metal voorbij te laten komen. denk aan Dream Theater, Nightwish, Delain en we hebben al 1 eigen nummer geschreven. Uiteindelijk als we alles en iedereen compleet hebben (we zoeken nog een toetsenist) willen we gaan optreden.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
MarcoK
Lid

13-02-2010 om 18:49:23
De gerne wat wij maken is indie rock

басиста
Bassist koenraad
Lid

13-02-2010 om 23:54:55
ik en mijn vrienden zijn samen een band begonnen
we zijn allemaal onervaren, maar tot nu toe is wat rommelig omdat er wat problemen zijn met samen spelen...

het zal wel lastig worden om een genre te kiezen: wat hebben een pianist die symphonic /power / folk wilt spelen en ik en de gitarist willen vooral death tot deathcore

ik heb nog en  vraagje: om de maat aan te geven in jullie band is dat altijd de drum? of kan dit ook de bas zijn?
want bij mijn band is de drummer wat onervaren (hij heeft nog geen eigen drum)

Enceladus
Leo L
Superlid

14-02-2010 om 09:39:44
Koenraad ten aanzien van je vraag.
Drummer en bassist zouden een hecht duo moeten zijn.
Er is niks mis mee als je vriendelijk tegen de drummer zegt "wil je proberen een keer mij te volgen?"
Probeer hem uit te leggen waar de tellen precies vallen en spreek anders een paar keer samen af voor het oefenen om samen het ritme te pakken te krijgen. Even 20-30 minuten oefenen ofzo.

Neem anders een metronoom of een goedkoop keyboard mee waar een drumbeat opzit en laat die meelopen over de zang installatie.
Dit is een minder spannende klus dan oefenen en zeer lastig.
Het helpt wel weet ik uit eigen ervaring.

MarcoK
Lid

14-02-2010 om 14:23:19

De drummer en bassist zijn de basis. De twee ( zoals hierboven al verteld wordt) moeten goed op 1 lijn zitten. Maak ook duidelijke afspraken wat jullie willen bereiken en willen maken. Laat iedereen thuis ook goed oefenen en niet "koud" de oefenruimte ingaan.

ik ben nu sinds 3 maanden actief met m'n nieuwe bandje en oefenen eens per 2 weken. We hebben nu 5 eigennummers die compleet zijn uitgewerkt en nog 3 waar we lekker mee bezig zijn . onze website is ook sinds een week in de lucht en binnen niet al te lange tijd gaan we de studio in om de nummers op te nemen.

Dit gaat behoorlijk snel maar dat kan ook wel omdat ieder z'n plek heeft en we alledrie gedeven zijn.

басиста
Concorde
Superlid

15-02-2010 om 21:32:53

Hee Leo L....

Ik keek zojuist even op de site van jullie band....

Jullie komen uit de goeie hoek van het land! Ben jullie helaas nog nergens tegengekomen, maar wie weet....

Wel's in zaal Witkamp in Laren gespeeld?, of op de Larense kermis? Aanrader!

Gr, Concorde

Kistje bier, buisje Pringles en gaan!
As 't niet geet zoas 't mot.....
Dan mot 't moar zoas 't geet
Leo L
Superlid

15-02-2010 om 21:34:13
dankjewel maatje zal er achteraan gaan. check ff mp3s, hele Cd staat op de site.

Bassist koenraad
Lid

15-02-2010 om 22:05:03
is echt wel goe

Enceladus
Gezinsbode
Lid

16-02-2010 om 19:09:47
Vooralsnog speel ik niet in een band, maar wat niet is kan nog komen natuurlijk!

www.lieshc.com

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »