• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Versterker voor een beginneling
Dirk1986
Lid

10-03-2010 om 15:31:27

Beste leden,

ik ben op zoek naar een basversterker, ik heb net mijn eerste basgitaar gekocht en wil vooral thuis kunnen spelen/leren. Ik wil niet een te cheezy geluid, maar ik hoef er ook nog niet meteen mee te kunnen optreden. Mijn budget is ongeveer 200 euro, kunnen jullie me wat tips/voorbeelden geven van of voor geschikte basversterkers?

bvd Dirk

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »

Dirk1986
Lid

10-03-2010 om 15:32:31
Iedereen die net begint met het spelen van een basgitaar weet hoe moeilijk het is om voor een leuke prijs een basversterker te kopen. Dit wordt dankzij de BXL900 een makkelijke keuze. Vele mogelijkheden voor een kleine prijs.
€179.95 (incl. 19 % BTW)
Hoe is deze bijvoorbeeld?

Suske
Superlid

10-03-2010 om 16:09:16

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Suske
Superlid

10-03-2010 om 16:11:48

Dirk1986
Lid

10-03-2010 om 17:13:35
arrogantie en misleiding staan vaak behulpzaamheid in de weg

Leo L
Superlid

10-03-2010 om 19:34:14

Dirk, twee dingen:

1. welkom op het forum

2. als je een versterker gaat kopen moet je eerst een aantal dingen voor jezelf bepalen:

- wat wil ik ermee? thuis oefenen of met een bandje?
- wat heb ik er voor over

Een budget van 200 Euro voor een nagelnieuwe versterker is alleen toereikend als je voor thuis deze wilt gebruiken. Ik ben persoonlijk geen fan van dit merk omdat het me net iets te simpel en beperkt is qua mogelijkheden.
Ik heb voor thuis een roland 30 Cube en die is iets duurder maar daar zitten een hoop leuke dingen dingen op om mee te proberen (basis effecten een compressor en amp modulatie).
Mijn tip kijk een op 2e hands sites naar een versterker, misschien is er een bassist die net groter spul heeft gekocht en een leuke amp voor een prikkie wegdoet.

Hopelijk helpt je dit op weg en veel plezier met je mieuwe hobby.
Enne.......... kom gerust wat vaker langs op dit forum kerel.

Bassist koenraad
Lid

10-03-2010 om 20:11:07

ik steun leo ivm roland

ik zelf heb een roland micro cube, die is wel piepklein maar hij is zelf luid genoeg om te repeteren (metalband )

ik geloof wel dat die iets boven de 200 is, maar je krijgt er ook een aantal effecten enzo bij om te experimenteren

Enceladus
MarcoK
Lid

10-03-2010 om 20:24:30

басиста
Suske
Superlid

10-03-2010 om 20:49:53
Hé Dirk, En welkom op dit forum.

Ik zou de Behringer niet nemen!!!! Geen een Behringer overigens.

Ga eens op marktplaats o.i.d. kijken (tweedehands = goedkoper dan nieuw), daar vind je massa's combo's voor dit budget.
Dan heb je beter spul in handen en, als het zover is, kun je daar ook nog mee repeteren met je bandje.

Kijk vooral naar de merken Peavey (niet kapot te krijgen), Hartke, Ashdown, Randall, Crate.

En hebben er meer mensen last van een bepaalde storing? ik kan namelijk geen reacties plaatsen. Ik kan tiepen wat ik wil, hij plaatst niks. Wel kan ik een 'lege' reactie later bewerken (nu ook gedaan).

Leo L
Superlid

10-03-2010 om 20:57:48

Ik vond het al raar dat er 2 lege postings van je waren Suske. Ik heb zover geen last FYI

Frank24
Superlid

11-03-2010 om 15:48:20

Ik sluit me volledig aan bij Suske.

Behringer is weliswaar goed materiaal om mee te beginnen maar als jij met 90 watt hoopt een niet te cheezy geluid te hebben dan kun je beter voor iets anders gaan dan Behringer. Zodra je daar een beetje gain indraait dan gaat ie oversturen alsof er een high gain distortion effect in zit (uit persoonlijke ervaring). een kennis van me heeft de 120 watt versie, en iedere geluidsman had wel iets te klagen over dat ding, dus in de meeste gevallen werd zijn bass via DI-box over de monitoren en de PA gezet. Maarja dan moeten die er wel zijn

Behringer staat ook wel bekend als "kinderspeelgoed"

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »