• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Wat voor tuner
DraZ
Lid

15-03-2010 om 18:22:17
Hallo,

ik ben van plan om een nieuwe tuner aan te schaffen.
Ik zit momenteel met een Behringer TU-100, maar die herkent de helft van de tijd mijn B-snaar niet.
Nou zit ik te dubben tussen de Korg DTR-1000 of de Boss TU-3.
Wat is nou het voordeel van een rack-tuner ten opzichte van een pedal tuner?
Of is het gewoon kwestie van wat je zelf het fijnst vind?

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Suske
Superlid

15-03-2010 om 19:11:44
Hé DraZ,

Het zijn in wezen allebei stemapparaten met dezelfde functies. Alleen kost de Boss € 80,00 / € 90,00 en de Korg € 160,00 / € 180,00.
Waar hem dat verschil precies in zit is mij niet duidelijk omdat ik de Boss niet ken (heb wel even hun site gekeken).
Maar ik vermoed dat het er in zit dat de Korg iets sneller/preciezer is (Maar dit zou ik pas met zekerheid kunnen zeggen als ik ze allebei naast elkaar kan houden.).
Ook zal de Korg makkelijker afleesbaar zijn (zeker van een afstand) omdat hij nu eenmaal groter is.
En van de Boss weet ik het niet, maar ik weet dat de Korg het bij zowat elke input doet, zelfs als de andere snaren niet gedempt worden en dus mee rammelen, dan nog weet de korg er de goede tussen uit te pikken.

Het voordeel van een rack-tuner is; Je kan hem in een rack schroeven!!!

In dit geval moet je dus kijken wat je zelf het fijnst vind en of je de gemakken van een rack-tuner het extra bedrag waard vind.
Beide apparaten zijn van een merk dat goede spullen maakt en een reputatie hoog te houden hebben, dus ze zijn beide zeer goed.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
DraZ
Lid

15-03-2010 om 19:17:13
Dankje voor je reactie, het komt er dus eigenlijk op neer wat je zelf het fijnst vind. Daar ben ik niet helemaal over uit, ik heb een rack, daar kan hij in. Maar ik heb ook een ODB-3 waar hij naast kan. De racktuner lijkt mij daarnaast ook een stuk duidelijker. Ik zal ze dus een keer moeten vergelijken bij de Feedback oid.

Frank24
Superlid

15-03-2010 om 19:39:37

hier nog een trotste Korg DTR-1000 gebruiker!

Kan hem zeker aanraden hij is veruit nauwkeuriger dan de pedaaltuners en pakt elke noot! Als je het met de korg niet gestemd krijgt dan is het niet bedoeld om te stemmen.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
John
Lid

15-03-2010 om 20:23:46

Hallo

Ik vind het nogal prijzig voor een tuner (stemapparaat), zelf heb ik een Harley Benton GT6, kosten 13,50 euro.

Deze tuner is geschikt voor gitaar en bas (electrisch of akoestisch), met leds word ook aangegeven of je te hoog of te laag zit met een bepaalde snaar, het eventueel mee trillen van andere snaren heeft geen invloed.

Ik heb deze tuner eens getest met diverse keybords en gaf de exacte toon aan, dus precies in het groene ledje.

De tuner is in de binnenzak mee te nemen en weegt bijna niets.

een basgitaar bespeel je met liefde
Suske
Superlid

15-03-2010 om 21:47:45
Klopt, zowat alle tuners doen het in principe even goed.
Ze geven allemaal een 'A' aan bij 440 Hz.

Het verschil zit hem in de snelheid waarmee hij dit doet, de extra 'ruis' waar hij wel of niet op reageert, de degelijkheid van het geheel, de manier van display.

Vergelijk het misschien maar met auto's; ze hebben allemaal 4 wielen, bij het gas indrukken gaan ze allemaal vooruit en als je aan het stuur draait, dan bewegen de voorste wielen.
En toch snapt iedereen het prijsverschil tussen een Rolls Roys Phantom en een Fiat Tipo. 

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Frank24
Superlid

16-03-2010 om 16:19:57

een groot voordeel van de racktuners is ook dat ze niet  alleen de noot aangeven en of je te hoog of te laag gestemd staat. Maar ze geven ook aan hoever je er van verwijderd bent. De betere pedaaltuners doen dit ook maar dan betaal je ook bijna even veel voor t pedaaltje als voor een racktuner.

Nog een voordeel is dat een racktuner eigenlijk nooit last heeft van het zogenaamde "tonesuck" dit houdt in dat een effect of een apparaat in je signaal keten wat van je frequenties wegsnoept. Pedaaltuners die via een daisy chain met een adapter gevoed worden staan er om bekend dat ze veel last hebben van tonesuck en vaak ook nog een vervelende brom meegeven aan je geluid.

racktuners zijn meestal zo gebouwd dat je deze via een Tuner out of een effectsloop van je versterker aansluit waardoor het signaal van je bass naar de versterker ontzien wordt en dus geen signaal weggesnoept kan worden.Ook kan de tuner zo geen vervelende brom aan je geluid toevoegen....

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »