• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Welke Bassnaren voor een Fretless 5 snarig Bass
Danche
Lid

21-03-2010 om 08:31:25

Weet iemand welke snaren het beste zijn voor een  5 snarig Fretless elektrische Bass gitaar?\

Grtzzz @nche">D@nche

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »

Suske
Superlid

21-03-2010 om 12:41:49
Dat is de zelfde vraag als aan mij vragen wat het lekkerste bier is.
Voor mij geld dat ik het liefs een La Trappe Quadruppel of een Rochefort 10 heb.

Je zult zelf het een en ander uit moeten proberen.
Ik kan je alleen vertellen wat ik gebruik en waar ik dus goed tevreden over ben; 
Curt Mangan 45-130 FusionMached stainless wound (en niet omdat die zo makkelijk verkrijgbaar zijn!)

Maar ieder ander op dit forum zal je een ander merk/type aanraden.

Succes ermee.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Suske
Superlid

21-03-2010 om 12:43:15
Oh ja, en welkom op dit forum. vul ook het volgende forumonderdeel even is;

Leo L
Superlid

21-03-2010 om 14:35:24

De eeuwige discussie met fretless bassen is of je wel of geen flatwounds of round wounds gebruikt.

Er gaan bakerpraatjes dat roundwounds de toets kunnen laten slijten, zelf heb ik dat nog nooit van iemand die dat daadwerkelijk heeft meegemaakt.

Zoals vrind Suske zegt, zoveel smaken dus je zulf zelf moeten vast stellen welke toon wil ik en dan een merk proberen en kijken of het bevalt.

RobinZielhorst
Lid

23-03-2010 om 07:59:38
Ik gebruik zelf DR snaren, die vind ik persoonlijk supervet klinken en fijn spelen. Ik gebruik overigens wel roundwounds op mn fretless... Ze vreten wel de neck op, maar klinken wel veel vetter dan flatwounds. En zoveel slijt het ook weer niet.
Ik zou zeggen succes ermee!

Leo L
Superlid

23-03-2010 om 08:42:20
Thanx Robin!!
Goed om te weten dat roundwounds toch wel wat met de hals doen, al is het minimaal.
Zelf vind ik de flatwounds wat te iel klinken. Als je round wounds gewend bent dan schrik je je rot als je een setje flatwounds op je bas kletst.

Pierre90
Lid

23-03-2010 om 09:18:09
Nou Leo, voor alles is een eerste keer. Zelf heb ik een electrisch basje (geen fretless) met wat schade aan de toets. Als ik de snaren indruk is er altijd nog wat ruimte tussen toets en snaren. Ik heb de bas overgenomen van een bekende, en laat die nou handen hebben waarmee je met een gemak een babyhoofdje fijnknijpt. (uiteraard nog nooit geprobeerd, maar ik denk dat we daarmee niet ver van de waarheid zitten)
Op twee plaatsen bij de vierde fret (E en A snaar), is er een hapje uit de toets genomen, en je ziet de streepjes van de roundwounds zitten. Dus als het met een gefrette kan, zal het zeker ook met een fretless bas kunnen. Kortom, als je een fretless hebt en er veel op speelt zou ik zelf voor flatwounds gaan. Ook qua klank past dat denk ik wat beter bij een fretless, maar dat is een kwestie van smaak.

Dus mijn tip: doe eens gek en koop twee setjes. Eentje flatwound, eentje rond, en dan kijken wat het best bevalt.

Pierre90
Lid

23-03-2010 om 09:20:30
Ah... ik had even over het bericht van robin heen gelezen, doordat ik meteen mijn reactie plaatste na het lezen van leo's bericht. Dan ben ik dus de tweede.

Frank24
Superlid

23-03-2010 om 15:48:05
Idd het kan ja, heb ik bij m'n eerste bass last van en meestal komt dat door een beginnersfout. de snaar zo ver mogelijk in willen drukken (terwijl dat eigenlijk niet nodig is). bij een Fretless zul je er dus ook wel last van hebben maar als je netjes speelt en niet probeert om je hals in 2en te knijpen zal t wel meevallen denk ik

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Suske
Superlid

23-03-2010 om 17:03:21
& Danche,

al wat wijzer geworden?

Leo L
Superlid

23-03-2010 om 19:15:40

zoals gebruikelijk reageren we weer onder elkaar en is de dader gevlogen  vrees ik xD

Gelukkig wel weer wat bijgeleerd, da's mooi meegenomen toch?

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »