• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
klein versterkertje
Gezinsbode
Lid

22-03-2010 om 19:15:15
Op dit moment oefen ik thuis op een oude (denk 15 watt) gitaar versterker en ik wil graag een klein basversterkertje aanschaffen. Nu heb ik er twee op het oog, maar ze verschillen nogal in prijs. Het is deze Fender (http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=15306920) en deze Ibanez (http://www.tonika.nl/shop/Product.asp?p=GA1B)
Weet iemand van jullie of er veel kwaliteitsverschil inzit? Ik ben natuurlijk wel van plan om ze even te proberen volgende week ofzo.

www.lieshc.com

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »

Pierre90
Lid

22-03-2010 om 20:56:26
Die tweede is vier watt... ik ben bang dat je het geluid van de frets en snaren nog harder zal horen dan wat er uit de speaker klinkt...

Remy
Beheerder

22-03-2010 om 22:10:12
Die eerste Fender ziet er goed uit. Maar zelf heb ik een Ibanezje om mee te oefenen, zit ook een lekkere klank in. Heeft wel iets meer power dan die jij gaf:

[ www.remyhersbach.nl ]
Suske
Superlid

23-03-2010 om 00:17:56
Kwalitatief zal het beide wel in orde zijn. Maar het is bijna appels met peren vergelijken.
                  8" versus 4"                   (ter vergelijking; in de gemiddelde autodeur zat vroeger een 5,5" speaker)
        15 Watt versus 4 Watt           (naar mijn idee beiden te weinig)
3 bands EQ versus 2 band EQ

Als ik dan toch moest kiezen; dan ging ik voor de Ibanez;die kost maar € 30,00

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Leo L
Superlid

23-03-2010 om 06:52:26
Hmmmm........................... Ik kan niet in je portemonnee kijken Gezinsbode maar ik vraag me echt af of je wel een stap vooruit maakt met deze keuzes. Kijk €30,--  is peanuts maar als je ff doorspaart kun je iets meer vermogen en kwaliteit kopen. Zelfs als je 2e hands gaat zoeken!!.

Pierre90
Lid

23-03-2010 om 07:55:43
Zelf ben ik begonnen op een (tweedehands) 120W swr workingman's fifteen, misschien een beetje veel voor thuis, maar ik neem aan dat je als muzikant ook de ambitie hebt om zo snel mogelijk met anderen aan de slag te gaan? 
Mijn advies: spaar door tot je een degelijke versterker kan kopen waarmee je ook in een band goed aan de slag kan. (anders moet je weer een nieuwe versterker kopen als je een keer met iemand samen muziek gaan maken)

Frank24
Superlid

23-03-2010 om 15:43:24

Gezinsbode!
Wat zijn eigenlijk je eisen aan een oefenversterkertje? want t prijsverschil tussen die 2 is enorm en ik weet zeker dat er iets te vinden is waar je veel langer plezier van hebt! 

Kwaliteits verschil zal er ongetwijfeld zijn en ik vermoed in de vorm van klank en mogelijkheden want de 2 versterkers die je aanstuurt zijn eigenlijk niet te vergelijken.

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Baesse/Combos/Fame-Megatone-SL-30-B-Combo-/art-BAS0001445-000  Misschien is dit wat beter geschikt, de speaker is een stuk groter en geeft dus een bredere geluidsweergave, hij heeft wat meer vermogen en dat is handig! er zit een effects loop in en je kunt een koptelefoon aansluiten last but not least heb je ook nog aparte ingangen voor passieve of actieve bassen, en dit helpt de levensduur van je versterker te behouden!  Ik gebruik zelf het grote broertje de 60 watt amp voor t oefenen thuis en kleine akoestische optredens. ben meer dan tevreden grootste verschil is dat de speaker nog ietsje groter is en een uitgebreidere EQ heeft om je geluid te maken.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Suske
Superlid

23-03-2010 om 17:07:36
Ja, dit is een perfect voorbeeld van klein en toch voldoende.
Al zou ik wel de 60 Watt uitvoering die Frank noemt nemen, maar dat is voor thuis eigenlijk meer als zat (moet ik zeggen).

Evengoed toch succes met de keuze.

Funk that bass
Lid

24-03-2010 om 09:59:28

http://www.musicstore.de/de_DE/EUR/Ashdown-Perfect-Ten-Combo-/art-BAS0001472-000

Met deze versterker ben ik begonnen en het is nou niet echt te merken dat het maar 30 watt is. Voor thuis is hij iedeaal. Heeft een mooi helder diep geluid en kan ook tegen een stootje. Voor in de oefenruimte is ie ook wel geschikt als je mede band leden niet knoert en knoert hard spelen.

Are you diggin' on me?
Suske
Superlid

24-03-2010 om 15:49:10
Wederom een perfect thuisversterkertje.
Daar zijn ze bij Ashdown overigens heel goed in.

Gezinsbode
Lid

24-03-2010 om 17:01:16
Ok, maar als ik een beetje de lijn volg zijn die twee die ik bedacht een beetje zonde van het geld. Ik zal eens verder kijken, ik wil namelijk bij het oefenen met m'n band ook wat anders (daar speel ik nu over een oude Marshall gitaar versterker van iemand anders).
Ik ga wel eens op de bekende 2e hands plekjes zoeken.

www.lieshc.com

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »