Berend Botje
Superlid

|
04-05-2010 om 17:23:01
ik had hetzelfde als jij: liever niet teveel gewicht aan je schouder. Daarom heb ik voor Ibanez gekozen. De Soundgear-serie (SGR) is een stuk lichter, maar geeft wel een heel volwassen geluid. De hals is ook iets dunner, wat (vind ik) fijner speelt. Ik heb voor die van mij zo'n 300 euro betaald (nieuw).
ik raad je in ieder geval de fenders af, want die zijn een stuk zwaarder dan de rest.
www.introkwis.nl
|
Matthiias
Lid
|
04-05-2010 om 17:45:17 bedankt ik zal er eens naar kijken graag ook jullie mening over deze gitaar : http://www.keymusic.com/products/Ibanez-ATK300_97433.html
lefty for life!
|
Berend Botje
Superlid

|
04-05-2010 om 18:45:25 Ibanez is altijd goed (lees ik hier vaak), en deze ziet er wel érg koel uit !
www.introkwis.nl
|
Suske
Superlid

|
05-05-2010 om 09:13:46 Een Fender van Stagg? ik neem aan dat je een Jazzbas of een Precision van Stagg bedoeld?Doorgaans is een Ibanez Soundgear heel gunstig in gewicht. De ATK 300 is een leuk ding, maar ik denk niet dat dit precies jouw ding is. Gezien de elementen die hij heeft is deze bas toch iets meer getuned richting de rock/metal. Wat niet wil zeggen dat er geen jazz/funk uit kan komen. Ik zou iets meer gaan zoeken richting een bas met 'jazz'-elementen en de humbuckers zou ik iets meer links laten liggen (stiekem een beetje voelen, mag best).
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
Matthiias
Lid
|
05-05-2010 om 11:29:56 bedankt
lefty for life!
|
Suske
Superlid

|
05-05-2010 om 12:28:50 Weinig te danken.
|
Matthiias
Lid
|
05-05-2010 om 12:55:42 ik ben vrijwel zeker dat ik een ibanez neem uit de sr serie ik zal ook eens advies vragen aan mijn leraar maar zou het een probleem kunnen zijn da ik links speel?
lefty for life!
|
MarcoK
Lid

|
05-05-2010 om 13:01:38 Als je huidige stagg bevalt qua gewicht e.d. waarom investeer je de €500,- niet in andere elementen en frets en brug ? Er zijn genoeg gitaarbouwers die je huidige gitaar kunnen customizen naar jou wens
басиста
|
Berend Botje
Superlid

|
05-05-2010 om 13:07:34 Nee hoor, de meeste bassen worden ook voor linkshandigen gebouwd. Je hebt wel iets minder keuze dan rechtshandigen, maar er blijft voldoende moois over.
www.introkwis.nl
|
Suske
Superlid

|
05-05-2010 om 14:39:40 Het lijkt me geenszins verstandig om een Stagg voor € 500,00 te vertimmeren om daarna een bas over te houden die nog geen € 300,00 waard is. Een Stagg is niet voor niets zo goedkoop, dat zit 'm vooral in de lonen en materialen . En een van die materialen zijn de stukken hout waarmee je bas is gemaakt (mdf waarschijnlijk), en die veranderen niet spontaan in goed hout nadat er een nieuw element in is geplaatst.
|