05-05-2010 om 17:47:36
Beste medebassisten!
Mei is begonnen de vakantiebonussen zijn gestort of staan op de planning!
Dus tijd om geld uit te geven!
Iets wat al een tijdje op m'n verlanglijstje staat is een nieuwe versterker een rackmount versterker wel te verstaan! na wat zoeken en uitproberen ben ik uitgekomen bij de Mesa M6 Carbine. voldoende vermogen, veel mogelijkheden en bovenal betrouwbaar!
Maar dan moeten er natuurlijk ook wat van die speakers onder, en toen begon t gedonder... Want, welke speakerkasten werken goed met de amp? en zijn goed te tillen?(aangezien ik nog vrij jong ben en een aantal mensen ken met nek en rugklachten en zelf niet zo hoop te eindigen)
Ik dacht de oplossing te hebben: meerdere kleine kasten bijvoorbeeld 2 x een 2x10 kast of 2 x een 1x12!?
Maar werkt dit in de praktijk ook om een goed geluidsveld te maken waar ook de rest van de band wat aan heeft?
Dus, ik zoek een speakerkabinet (of 2) die 600 watt bij 4 ohm kan dragen en minimaal 320 bij 8 ohm. Het geluid doorgeeft zoals op de amp ingesteld en t liefst onder de 25 kilo's.
Mocht het helpen ik speel voornamelijk heavy/powermetal proggresieve metal en hardrock een enkel uitstapje met wat slaps en pops zit er ook wel eens in maar de sound moet vooral veel mids hebben en een strak laag.
Wie kan mij helpen aan t vinden van het juiste kabinet?
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|