• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
nieuwe amp! en dan...
Frank24
Superlid

05-05-2010 om 17:47:36

Beste medebassisten!

Mei is begonnen de vakantiebonussen zijn gestort of staan op de planning!

Dus tijd om geld uit te geven!

Iets wat al een tijdje op m'n verlanglijstje staat is een nieuwe versterker een rackmount versterker wel te verstaan! na wat zoeken en uitproberen ben ik uitgekomen bij de Mesa M6 Carbine. voldoende vermogen, veel mogelijkheden en bovenal betrouwbaar!

Maar dan moeten er natuurlijk ook wat van die speakers onder, en toen begon t gedonder... Want, welke speakerkasten werken goed met de amp? en zijn goed te tillen?(aangezien ik nog vrij jong ben en een aantal mensen ken met nek en rugklachten en zelf niet zo hoop te eindigen)

Ik dacht de oplossing te hebben: meerdere kleine kasten bijvoorbeeld 2 x een 2x10 kast of 2 x een 1x12!?

Maar werkt dit in de praktijk ook om een goed geluidsveld te maken waar ook de rest van de band wat aan heeft?

Dus, ik zoek een speakerkabinet (of 2) die 600 watt bij 4 ohm kan dragen en minimaal 320 bij 8 ohm. Het geluid doorgeeft zoals op de amp ingesteld en t liefst onder de 25 kilo's.

Mocht het helpen ik speel voornamelijk heavy/powermetal proggresieve metal en hardrock een enkel uitstapje met wat slaps en pops zit er ook wel eens in maar de sound moet vooral veel mids hebben en een strak laag.

Wie kan mij helpen aan t vinden van het juiste kabinet?

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Pierre90
Lid

05-05-2010 om 18:35:31
Is een steekwagentje misschien een goede optie? Dan hoef je niets te tillen. Zelf ben ik zeer tevreden met mijn 4x10 golight van swr. Die hebben een lijn versterkers die extra licht zijn. Weet alleen niet of dat was is voor metal... 

Suske
Superlid

05-05-2010 om 18:55:28
Een M6 van Mesa!!!! da's nogal een grote stap vanaf de Fame Megatone PL-60.

Maar dat is wel een top versterker, daarmee ben je voor eens en altijd klaar.

Mesa heeft veel kleine baskastjes die veel vermogen kunnen versjouwen. De pest is alleen dat vermogen en gewicht aan elkaar zijn gerelateerd. Maar dit weten ze bij Mesa en daarom zijn al hun kastjes uitgevoerd met wieltjes en trekbeugels.

Maar als je aan mij vraagt wat in jouw geval het slimste is, dan zeg ik Mesa Boogie 8x10 powerhouse.
Veel vermogen, op wielen, goed groot (je hoeft niet krom), rete zwaar (die halen ze niet weg) en het oog wil ook wat.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Leo L
Superlid

06-05-2010 om 06:22:13
Tjsa, keuze voor een Mesa is reuze!!! Mooi spul, zoals Suske zegt daar ga je lang plezier van hebben.
Ik denk dat de straf van bassisten is dat per definitie onze amps en kasten nou eenmaal zwaar zijn om dat vermogen op de bühne te brengen. Optie van Pierre is nog niet zo gek trouwens. Wieltjes is natuurlijk ook en optie.
Ik denk dat het lastig wordt een goede kast te vinden  die ook nog eens heel licht is. Men zo´n geweldige amp zou ik daar niet graag concessies aan doen. Veel plezier met geld uitgeven trouwens.

Pierre90
Lid

06-05-2010 om 06:56:02
Wieltjes onder je kasten zijn heel handig, maar werken alleen op erg vlakke ondergronden. Op het podium bijvoorbeeld. Als het stoepje bij de voordeur niet perfect gelegd is kan je alsnog gaan tillen... maar dat scheelt dan al de helft van het werk.
Ik ben in ieder geval blij dat ik geen contrabas speel, dat is pas sleepwerk

Suske
Superlid

06-05-2010 om 14:40:49
Of je laat heel de zwik in (een) degelijke flightcase(s) bouwen. Dan hoef je er niet voorzichtig meer mee om te gaan en kun je het dus gewoon de drempel over schoppen. Maar goed daar worden ze niet lichter van en goede flightcases zijn rete duur.
Dus alsnog en nog steeds; succes met het zoeken naar de ultieme baskast voor jouw. Laat wel weten wat het geworden is.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Frank24
Superlid

06-05-2010 om 14:43:03

Wielen onder de kast is een must! die hekb zelf ook onder m'n Fame megatone gezet En het is inderdaad wel een hele grote stap maar er is over nagedacht... een kennis van me speelde een jaar of 5 in een bandje met een 120 watt combo en dat maakte menig geluidsman niet blij... dus t moest sowieso wat meer worden dus ik wat rondkijken naar zo'n 300 watt een tip gekregen van een andere kennis om nog iets meer vermogen te nemen zodat je met 2 cabinetten de wattages kunt verdelen en makkelijk zonder PA kunt werken. Zelf wou ik vooral veel mogelijkheden met goede mids en een goede DI out omdat ik ook nog wel eens wat opneem en dat in de toekomst meer wil gaan doen. En t allerbelangrijkste is dat ik geen zin heb om over een paar jaar weer wat anders te moeten kopen omdat ik niet mee kan. de drummer van m'n band heeft een nieuwe drumkit en hij speelt vrij hard dus daar moet ik over heen.. en de gitarist aast ook op een Mesa namelijk de Mark V 120 watt full tube.

Enige probleem wat ik nu dus nog heb is dat er als ik de amp haal er ook nog een cabinet onder moet. Ik woon nog thuis en m'n vader waardeert zo'n speakerkabinet niet als bijzettafeltje XD daarnaast rijd ik in een mitsubishi carisma hatchback uit 98 waar t kabinet in te vervoeren moet zijn.

Ga dus nog eens op onderzoek uit naar alle kasten van mesa. niemand die nog een ander aan te bevelen merk heeft behalve mesa en SWR?

Toch nog bedankt! ik hoop dat ik de amp aan t einde van de maand heb.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »