• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Nieuw naar instrumenten
Deivius
Lid

18-05-2010 om 09:43:57

Ik wou graag wat help met het kiezen van de juiste spullen.

Ik heb een klein buget vanwege mijn baan vakkenvuller is.

Ik heb al wat rond gekeken en zag wel wat goedkopen dingen op

http://www.eig.nl/

en

http://www.livemusic.nl

die een beetje in de buurt liggen.

Maar omdat ik er geen verstand van heb weet ik niet wat ik wel en wat ik niet moet nemen.

Mijn muziek genre is rock, punkrock, en franse rap/hiphop

De laatst ga ik waarschijnlijke niet spelen.

Ik heb al eens bas gitaar gespeeld op vmbo en vond het leuk vandaar dat ik het nu mijn hobby wil maken nu ik wat geld bij elkaar aan het samelen ben.

loon rond 170~250

huidige buget 725,-

Welk bas gitaar raden jullie mij aan en welke versterker?

Ook las ik iets over nieuwe snaren nodig voor je genre op een site.

Kunnen jullie me daar ook nog mee helpen?

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »

Leo L
Superlid

18-05-2010 om 12:20:25

Welkom op de site DEIVIUS.
Je woont bij  me in de buurt zo te zien.

In de eerste plaats is je budget zo gek nog niet.
Er staat onder de sectie tips en tricks een en ander geschreven over je 1ste bas, dit kan je helpen.

De belangrijkste vraag is wil je  gelijk een versterker hebben waarmee je in een bandje kan gaan oefenen.
Zo ja is dit een aardige hap uit je budget omdat jeminstens100 Watt nodig hebt.
Zo nee koop een niet al te duur oefenversterkertje voor thuis 20-30 W en spaar door voor een goede amp.
Op EIG.nl kun je qua bassen zoeken onder de merken Ibanez(200 of 400 series), Yamaha(RXB-BB414)
Combo is het Galien Kruger 112 combo wel zacht geprijsd

Kijk ook op Vriese Doetinchem, Eiland Muziek Arnhem of Feedback Apeldoorn

het vinden van het juiste instrument is uiteindelijk jouwe keuze en hangt af wat je mooi vindt en lekker vind spelen.

Ga eens rondneuzen in de winkels en als je een bas uitzoekt neem anders een vriend mee die liefst al bas speelt of anders een gitarist.

Succes!!!!

Suske
Superlid

18-05-2010 om 12:32:16
Met dit huidige budget kun je al behoorlijk wat kopen, zeker als er tweedehands tussen mag zitten.
Dus dat loon kan gewoon mee naar de kroeg!!! 
Voor je bas kun je bij bijna alle merken terecht, maar ik zou toch eens gaan rondneuzen bij Ibanez, Yahama, LTD, Epiphone (Thunderbird) of Dean. Voor een versterker zou ik best eens op Marktplaats durven te gaan zoeken, daar vind je vaak wel iets in je budget (in ieders budget, eigenlijk).

Succes ermee en laat straks wel even weten wat het geworden is. 

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Edge_Ed
Lid

18-05-2010 om 15:25:20
Ruim Budget hoor..

Ik was voor mijn Bas ( Dean Edge4) en een 30W combo 250 Pleuro kwijt. Ze waren beide 2e hands en via Marktplaats gekocht.
Rustig zoeken en geduld hebben dan komt er vanzelf iets moois voorbij.. Ik heb 2 maanden Marktplaats afgestruind.. En met het resultaat ben i nog steeds blij. (hoewel een andere versterker welkom is dus ben ik weer aan het Struinen op MP )

No Bass, No Body
Arrieman
Lid

18-05-2010 om 16:11:37

mmh. ik zou zeker met dit budget niet voor een starterssetje gaan.

Als je in de buurt van Nijmegen, Arnhem woont kan je ook even bij Paul Bass matters kijken.  Dat is een bas speciaal zaak en daar heb je echt veel keus.

@ Leo. Met eiland muziek heb ik echt k.. ervaringen.  Zolang je niet een beetje verstand hebt van bassen zou ik daar niet naartoe gaan.

Deivius
Lid

18-05-2010 om 16:17:18

Bedankt voor al die snelle reacties.

Ik wil gewoon lekker spelen niet perce in een band ofzo dus heb waarschijnlijk niet zo'n versterker van 100watt nodig.

Ook las ik dat wanneer je een bas gitaar koopt een versterker van minimaal 40 watt nodig hebt ik weet niet meer waar dit stond maar klopt dit? En rare vraag mischien maar is zo'n amp niet een versterker??

Mijn smaak van product kleuren is groten deels zwart (nee ben geen gothic vind gewoon mooi op dingen zoals auto's en computer enzo).

Merken zeggen me niet veel maar Yamaha heb ik wel een van gehoord (ookal was het een keyboard of een motor ;p).

Ik zie wel veel mensen op deze site praten over yamaha dean en ibanez, zijn deze een van de fijnste??

2de hands vind ik niet erg zolang het in de winkel maar verkocht word zodat ik kan zien als hij wel goed is.

Ruim buget?? Ik zie op sites allemaal bassen van 800~2000 -_-" zelfde voor de versterkers

Als ik op marktplaats koop ben ik niet verzekerd en weet je niet als er iets aan mankeerd somige verkopers zijn niet te vertrouwen dus ik weet niet als ik daar ga zoeken.

Sry voor de quotelose tekst.

;;edit;;

Ik zag trouwens ook op veel sites dat ze vertellen van welke materiaal het gemaakt heeft, vanwaar doen ze dat? Vanwege de onderhoud van je bas??

Ik zag net toevallig op EIG.nl een start paket is dit iets?? of zeggen jullie van niet doen er is iets beters voor jou buget(mogen jullie gewoon zeggen hoor ^^)

Ibanez GSR190JU BK jump start gitaarpack

deze bevat

GSR190 Bass guitar - Color : Black
-15 watt dedicated bass amp
-Electronic Tuner
-Gig Bag
-Guitar Strap
-Picks
-Accessories Pouch

De prijs voor dit pakket is 249,-

Arrieman
Lid

18-05-2010 om 17:24:37

bassen van € 800 tot € 2000,-- zijn echt voor de pro's 

Ik speel zelf voornamelijk thuis en heb een versterker van 30 watt. Dat is meer dan genoeg. Ben zelf begonnen met een ibanez gsr. Is een leuke bas. Maar als je zo'n budget hebt zou ik bijvoorbeeld eerder voor een Ibanez Soundgear gaan. Dat zijn echt mooie bassen. Maar ik zou gewoon naar een winkel gaan en dingen proberen.

Verder heb je maar heel weinig onderhoud aan de bas. Ik maak 'm alleen af en toe stof vrij en je kan er na zoveel tijd een nieuw setje snaren op doen. Zou verder niet weten wat je er nog meer aan kan doen.  Info over materialen dient denk ik voornamelijk als extra info. Misschien dat het kwa klank iets kan verschillen of zo

nogmaals, ik zou niet zo'n starterspakket nemen met zo'n budget. ben je waarschijnlijk na een klein jaartje al beu.

Edge_Ed
Lid

18-05-2010 om 17:30:36

Ik zag net toevallig op EIG.nl een start paket is dit iets?? of zeggen jullie van niet doen er is iets beters voor jou buget(mogen jullie gewoon zeggen hoor ^^)

Ibanez GSR190JU BK jump start gitaarpack

deze bevat

GSR190 Bass guitar - Color : Black
-15 watt dedicated bass amp
-Electronic Tuner
-Gig Bag
-Guitar Strap
-Picks
-Accessories Pouch

De prijs voor dit pakket is 249,-

Deze set staat een stuk goedkoper op marktplaats...

http://link.marktplaats.nl/346544139

Kijken kost niks en als je er even op speelt, merk je gauw genoeg of de hals krom is o.i.d.

Daarbij, mij is verteld dat een tweede hands bas al is ingespeeld en beter klinkt dan een splinternieuwe,, Als dit niet zo is hoor ik het graag van de ervaren rotten hier op het forum. 

No Bass, No Body
Deivius
Lid

18-05-2010 om 20:15:19

Leeg veld tekst is verdwenen en weet niet meer wat hier stond -_-" .

Leo L
Superlid

19-05-2010 om 07:56:53

Hoi Deivius,

in de range 20-40 watt kan ik de Roland Cube 30 aanraden (heeft ook extra effecten en pre-set klanken) anders Peavey Bass max 112 of Hartke A25.

Een amp is een engelse afkorting voor amplifier wat versterker betekent.
In jouw geval praten we over combo's- waar de versterker en luidspreker (ook wel speaker genoemd) bij elkaar inzitten.
Zitten ze apart praat over een top (versterker) en cabinet(waar de speakers inzitten).

De materialen die worden genoemd hebben te maken met de gebruikte houtsoorten. kwaliteit en houtsoort bepalen naast het continent waar de basssen worden gemaakt de prijs. Een bas in edele houtsoorten die in Europa of USA worden gemaakt betaal je zo enkele duizenden Euro's.
Praat je over een basje dat uit China komt van een schimmige houtsoort praat je over 150-200 Euro.
Zou me niet te druk maken over houtsoorten in jouwe geval, speel wel op een bas met een palissander toets (donkerbruin) en op een maple toets(blond). Dit kan verschil maken in hoe dat voelt bij je.
(Mij maakt het niets uit heb beide).

Onderhoud, veeg je bas na het spelen af met een pluisvrije doek zeker als je veel zweet. Beetje Glassex wil ook wel eens helpen.
Verder eigenlijk weinig onderhoud aan dit instrument.

Op zo'n starters pakket ben je snel uitgekeken vrees ik, investeer in een goede (nieuwe of 2e hands) bas en een klein versterkertje. Een instrument met een meh factor speelt minder leuk als een bas waar je iedere dag WOW zegt.

Qua les, kijk even op de prikborden bij de muziekzaken anders moet je maar kontakt met mij via private message opnemen. Misschien kan ik je op weg helpen. er zijn zat lessen te vinden op YouTube gewoon ff zoeken en kijken wat bevalt. (is meestal engels)

@arrieman: Is ook niet mijn zaak moet ik zeggen!! Klein spul (plectra en kabels en onderhoud) doe ik bij PIET in het Spijker Kwartier

Roas
Lid

08-06-2010 om 18:15:39

800 wtf

mijn bas koste 99 euro heb zelf geen versterker die wil ik nog kopen voor 50 euro heb ik ze gezien

ps. Ik heb het over nieuwe

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »