• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
body opnieuw schilderen/spuiten
MarcoK
Lid

05-06-2010 om 07:12:22
Ha,

Ik ben nieuwsgierig of er hier mensen zijn die zelf hun bas opnieuw hebben geschilderd of gespoten. Wat voor'n verf/lak hebben jullie gebruikt en wat was jullie stappenplan?

Groet

басиста

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Frank24
Superlid

05-06-2010 om 08:57:04
Nog niet aan gedaan, wel aan gedacht.... Na een hoop research en rondvragen erachter gekomen dat je de body heeeeeeeeel netjes moet opschuren met steeds een fijnere korrel (denk aan korrel 1000) en t beste toonresultaat krijg je met nitrocellulose lak!.  Meer info kan ik je niet geven....  Het gebrek aan tijd/geduld/het geld om t goed te doen heeft me doen afhaken!

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Leo L
Superlid

05-06-2010 om 12:21:02

Da.s een aardige stap in de richting, thanx Frank!!
Alleen is nitrocellulose lak schadelijk voor de gezondheid (een stof masker van de Gamma voldoet niet).
Ga naar een goede verf handel en leg het ze voor, kijk wat ze adviseren en vraag hun mening over nitrocellulose
Alternatief is gewoon spuitbus met lak te nemen, eerst primeren (shuren) dan kleurlak  bijv.autolak) en vervolgens blanke lak..
wel eerst oefenen met spuiten op een stukkie hout uit de schuur.!!!

Hoe beter je schuurt, hoe betrer het eind resultaat Geduldig klusje maar wel leuk om te doen.

MarcoK
Lid

06-06-2010 om 04:35:36
tnx......

Ik ben op i-net ook nog verschillende dingen tegengekomen. Ik ga het eerst op een oude gitaar proberen dat ik hier nog heb liggen.

Voor de gene die ook nog lak zoekt .. hier een handig linkje

басиста
Frank24
Superlid

06-06-2010 om 07:42:20

Vox Humana, Altijd goed voor de onderdelen en andere spulletjes!

Voor de mensen die een beetje in de buurt wonen van Rotterdam is het misschien ook wel een van de betere zaken om even langs te gaan en advies te vragen.

Een tent die je dan ook zeker niet mag overslaan is De Gier Gitaarbouw in Schiedam www.degierguitars.com Heb mijn 6snaar daar laten customizen omdat Vox Humana me om tot nu toe nog steeds onbekende reden niet wou helpen ofzo .  meerdere malen langs geweest, gebeld en ge emaild maar ze vertikten het om een beetje research te doen....

Maar goed Back On Topic!  Lakken is echt een kunst, dus verwacht niet dat je de eerste keer een prachtige transparante burst neer zet

MarcoK
Lid

06-06-2010 om 08:35:06
@ frank24

Vandaar dat ik het eerst op een oude gitaar probeer .. bedankt voor de tips!

басиста
Frank24
Superlid

07-06-2010 om 16:27:53
Heel verstandig!

Berend Botje
Superlid

01-08-2010 om 19:39:49
Ik ben op het moment mijn hele bas aan het reviceren. Potmeters vervangen, nieuwe brug, nieuwe kam, schuren, verven en lakken, kortom een compleet nieuwe bas aan het bouwen. Het houtwerk is eigenlijk het enige dat origineel blijft. 't Is een klus, maar wel leuk om te doen. Volgende week ga ik naar musicstore in Köln om een bridge- en een pickup-cover te halen. Duimsteuntje erop, gewoon de bas helemaal opleuken. 't Was een ouwe waar van alles aan mankeerde, dus als het misgaat is er nog niet veel verloren...

www.introkwis.nl
Frank24
Superlid

02-08-2010 om 16:17:02
Leuk! als iedere verandering een verbetering is dan heb je weinig te verliezen! Ik ben op laatst zelf toch ook weer gekieteld om te gaan knutselen! Heb via Ebay een body een hals en een slagplaat op de kop getikt en wil hiervan een Steve Harris geinspireerde Pbass gaan maken!

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »