• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Robert Trujillo helpt de familie Pastorius
MarcoK
Lid

05-06-2010 om 08:01:26
Op de website van Metallica stond het bericht dat Robert Trujillo de familie van Jaco Pastorius heeft geholpen met het terugkrijgen van de legendarische 'Bass of Doom'.

De legendarische bassist Pastorius werd slechts 35 jaar, maar in deze tijd werd hij een legende op bastechniek. Hij is misschien wel de meest invloedrijke bassist en Metallica-bassist Trujillo heeft er nooit een geheim van gemaakt dat Jaco zijn grote held is. Veel van de bekende platen van Pastorius werden opgenomen met de legendarische 'Bass of Doom'. Pastorius gaf deze naam zelf aan zijn '62 Jazz Bass. De bassist verwijderde ooit de frets en smeerde een dikke laag hars op de toets om tot zijn bijzondere stijl en geluid te komen. Deze bas is twintig jaar vermist geweest, totdat het in 2006 opdook in een kleine winkel in New York. De winkeleigenaar wilde de bas niet kwijt en er ontstond een lange rechtszaak tussen de familie van Pastorius en de winkel. Door tussenkomst van Trujillo is alles opgelost en de bas is terug bij de kinderen van Pastorius. Als reactie meldde Robert: 'Ik had een sterk gevoel dat ik alles moest doen voor Jaco en zijn familie.'

басиста

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »

Frank24
Superlid

05-06-2010 om 08:54:46
aardig gek... zou toch een zure gedachte zijn als t een fake blijkt te zijn...

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | Volgende »