29-06-2010 om 16:04:27 Oke, vat het niet verkeerd op, maar ik zal dat nummer eens stevig gaan afkraken (want aan halve kritiek heb je niets).Eerste tip: koop een ketting van een meter, maak aan beide uiteinden een lus, las de ene vast om je eigen enkel. En de andere aan de enkel van de drummer. Dan kan je hem nooit kwijtraken  Die gast speelt lekker, en: luistert naar de rest! Goed, nu de ongecensuureerde kritiek: - twee gitaristen die (in ieder geval rond 1:30) allebei in hun hoogste vakje lopen te pielen... heb je geen bal aan. Of slag-/sologitaar, of sololijnen met twee lagen (zoals je bij zang ook 2e stem kan zingen) - drie man ritmesectie (drum, bas, percussie) betekent dat je in ieder geval de accenten in het ritme goed samen moet spelen. De djembe jengelt er wat doorheen, en bas en drums liggen nog niet precies op een lijn. De noten die je fout speelt VALLEN TOCH NIET OP, zolang het ritme/de groove, er maar goed in zit. - dit is een kwestie van ervaring, maar ik noem het toch nog maar, dat zul je nog vaak horen (hoor ik ook altijd): zeker spelen! Dat wil zeggen op de tel en flink aan de snaar trekken. Als bassist moet je het fundament driedubbel dik leggen met de drummer. Als de drummer de boterham is smeer jij er drie lagen dik geplamuurde roomboter derover (en andersom natuurlijk ook). - en als die basis er stevig ligt, motiveert dit de gitaristen ook om een stevige solo te geven.
Al met al is het idee prima, en kan de uitvoering nog een stuk strakker en energieker. Dus: complimenten, en veel succes  Laat het even weten als je iets van mijn uitleg niet goed begrijpt, ik heb een voorkeur voor soms nogal vage vergelijkingen.
Lekker in het muziek/wiskundelokaal oefenen, die goeje ouwe tijd (oke ik moet niet overdrijven, voor mij 2 jaartjes geleden).
|