30-06-2010 om 17:28:15
een dol weekendje bier drinken genieten van het weer en de muziek! ik heb me erg vermaakt moet ik zeggen! maar goed nu wat betrefd de muziek! eerste dag begon met ReVamp een nederlandse symphonic metal band gevormd door ex-After Forever zangeres Floor Jansen. erg strak! genoten van dit bandje. heb de bass niet echt lekker kunnen bestuderen maar t overall plaatje klopte!
Gevolgd door Krypteria. leuk bandje was een aanrader van een maat van me maar toch niet helemaal mijn cup of tea... dus een biertje en een zonnig uurtje later... Billy Talent kende eigenlijk maar 1 nummer maar de show die die jongens weggeven is erg netjes te noemen! Weer een paar biertjes en een zonnig uurtje verder. Een van de bands waar ik persoonlijk echt naar uitkeek (luist er het zelf niet veel maar ja ze zijn nu eenmaal legendarische thrash metallers!) ik heb het over niemand minder dan SLAYER. prachtig om te zien hoe al die neppe Marshall kasten op het podium gestapeld staan! we telden er maar liefst 36 stuks! waarvan er bij 4 ook nog netjes een microfoontje voor stond. Ik moet zeggen een retestrakke band! geen bijzondere show maar ze spelen zo verschrikkelijk goed! heb nog een mooi litteken aan de moshpit tijdens Reign In Blood overgehouden! waarna ik overeind geholpen werd door een verdwaald figuur die me omarmde en riep. SLAYER IS GOD Festival Afgelopen! nouja voor hem misschien ik dacht alleen maar aan BIER en ETEN!! dus na de bekende snelle hap en inmiddels halve liters bier! even gespiekt bij Tarja Turunen wat een afgang.... zingen kan ze maar t schrijfwerk kan ze beter aan haar excollega's van Nightwish overlaten... Dus in de rij voor Motörhead!!! altijd spannend om te kijken naar de pukkels op andermans wang! Ze speelden wel een hele strakke show weg! ondanks de afleiding van Lemmy's enorme pukkel beviel dit optreden me erg goed! Hoewel het extra verlengde einde van "Overkill" als afsluiter wel een beetje erg Overkill was... weer heel wat bier en wat geheadbang bij Saxon verder op naar de headliner van de dag Aerosmith! Ik heb me diep geschaamd omdat ik erg weinig van deze band wist en kon..... dus bijgepraat door m'n maatje t optreden overleefd en ik moet zeggen... Die gasten spelen RETESTRAK! ze zijn onwijs goed op elkaar ingespeeld en het verbaasde me nog dat Steven Tyler na z'n afkick periode de nummers zo goed kon bijbenen! die gozer verdient een prijs voor t behoud van z'n stem!
2e dag verliep voor mij een stuk rustiger! min of meer gesloopt van de eerste dag hadden we de eerste 4 bands al gemist... en begonnen we bij Sabaton. kort en krachtig, goede band, goede show en de meest macho showende frontman sinds James Hetfield!
een aantal zonuurtjes(lees middagdutje) en wat bier later de rest van m'n stem verkracht tijdens Slash! een optreden waar ik echt naar uit gekeken heb! volgens mij was ik samen met m'n maatje de enige die mee zong toen ze Rise Today van Alter Bridge coverde maar dat drukte de pret niet! vervolgens weer lekker gegeten en gedronken! altijd fijn dat festivalvoer! nog even loos gegaan bij Immortal! (nu komen we in m'n oude terrein) op de een of andere manier ben ik deze muziek ontgroeid viel me toch een klein beetje tegen. dus de dag hebben we vervolgd met drank en snacks op de camping met op de achtergrond het gedender van Max Cavalera en z'n vrienden van SoulFly die het erg leuk vonden om nummers te eindigen met MetallicA melodietjes...
Ook op de derde dag niet veel van het begin gezien.. de warmte maakte het steeds minder leuk om in de festivalweide uit ons welbekende dak te gaan... in plaats daarvan zochten we de schaduw op. tussendoor wel nog wezen kijken bij Exodus en Alestorm! Argghh!! Ahoy mates! nee toch niet helemaal mijn ding dat piraten metal... dan maar ff wachten op Amon Amarth... En dat was het waard! geweldige VikingMetal show! een bandje wat ik al wat langer luister maar nog nooit live gezien had, de geruchten waren geen van allen gelogen. werkelijk waar superieur die gasten! beetje jammer dat 10 minuten voor t eind de PA overleed... de geluidsmensen leken zich niet echt druk te maken terwijl de frontman van Amon Amarth er alles aan deed om t publiek ervan te weerhouden de hele tent af te breken! uiteindelijk kreeg men de PA weer aan de praat en zo speelde amon amarth nog even door terwijl wij snel richting te hoofdpodium gingen voor de mega show van KISS.
Nooit echt begrepen waarom er vroeger zoveel protest was tegen die muziek... totdat ik de show gezien had! vlammen, vuurwerk lichtflitsen, stunts en t bloed je om de oren! (okej dat laatste niet helemaal letterlijk maar die ene bloedpil in de mond van Gene Simmons gaf de show wel een lekker horror tintje) !!! KISS wist van geen ophouden en speelde maar liefst drie kwartier langer door dan de bedoeling was! om vervolgens t festival af te sluiten met een groots vuurwerk! en ja dan is de tijd weer gekomen om je tentje op te zoeken want moe waren we! waar stond die tent ook al weer.... Gelukkig toch nog op tijd bij de tent aangekomen voordat het rituele tent verbranden begon! her en der gingen er al enkele in vlammen op gevolgd door de paddo's van rook nadat de beveiliging ze bluste... En geloof me ze hadden het druk! op de een of andere manier kwam een van onze buren met een stuk of 4 sixpacks bier aan zetten die hij ergens aan t begin van t camping terrein van iemand had gekregen die naar huis toe ging... en zo duurde de nacht nog lang voordat we moe en voldaan nog even een paar slaap mee pikte voor we weer naar huis terug keerden!
Voor mij was dit mijn eerste grote meerdaagse festival ervaring en ik heb er toch het een en ander geleerd! zorg voor een kleine zaklamp als je nachtblind bent want je ziet geen ruk! voor je het weet struikel je voer de scheerlijnen en haringen van tenten waar je helemaal niks te zoeken hebt! Al met al toch een geslaagd feestje, in augustus doen we dat nog es ff over!
Uiteraard hebben we nog veel meer gezien gehoord en meegemaakt. maar het is onmogelijk om alles hier neer te zetten. dus ik nodig iedereen uit die geweest is om zijn of haar stukken hier ook te posten!
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|