• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Taio Cruz - Little bad girl
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 36
Nieuwe versterker
Rovertje23
Lid

15-07-2010 om 13:20:38
hallo,

mijn oude versterker heb ik gekregen van een vriend die was gestopt met bassen, maar hij heeft laatst besloten dat hij weer het weer ging spelen dus heb ik hem zijn versterker teruggegeven. Maar nu zit ik dus zonder versterker, ik speel nu zo'n 8 maanden met erg veel plezier, maar van de versterking heb ik niet zo veel verstand. Daarom zou ik graag jullie mening willen hebben.

Ik heb me al een beetje op internet georiënteerd, in de prijsklasse van rond 2 of 300 euro's, en mijn oog viel op de Peavey MAX 115 of misschien een Hartke kickback A 35. In de lokale muziekwinkel stond er niet zo veel, en de verkoper probeerde me wanhopig een Ashdown Five Fifteen aan te smeren, want die was volgens hem geweldig en de Peavey was maar een C-merk.

Hebben jullie ervaring met een van deze versterkers of kunnen jullie mij een misschien een andere versterker aanbevelen?

En hij zij ook dat Peavey onderdelen heel moeilijk aan te komen zijn in het geval van reparatie, is dit waar?

Alvast bedankt, Yordi

I smell like vitamin C, rose-oil and old smelly socks.
- Flea

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »

Remy
Beheerder

15-07-2010 om 13:25:39
Hoi Yordi,

Welkom op de site! Wat wil je met de versterker gaan doen? Speel je in een bandje of is hij puur voor thuis bedoeld? Als je namelijk op korte termijn in een bandje wil spelen, kun je het beste iets meer uitgeven en wat meer watt aanschaffen. Want met 35 watt kom je dan echt tekort.

Groetjes,
Remy

[ www.remyhersbach.nl ]
Rovertje23
Lid

15-07-2010 om 13:46:32
ik speel regelmatig met een vriend van mij (hij drumt), en ik zit er wel aan te denken om in een bandje te gaan maar daar ben ik nog niet actief mee bezig. ik zoek dus iets waar ik thuis mee kan oefenen maar waarmee ik ook redelijk met die herriemaker van een vriend van mij mee kan spelen. 

- Flea
Pierre90
Lid

15-07-2010 om 14:50:00
- Als een verkoper je iets probeert aan te smeren moet je zowiezo naar een andere winkel gaan, zoek een goede muziekwinkel wat verder van huis.
- Je zit er aan te denken om in een band te gaan spelen (niet denken maar doen!), dus zou ik eerder een versterker van ergens rond de 100 watt aanschaffen.

Zelf heb ik 3 versterkers, en verder weinig ervaring, ben erg te spreken over swr en nog meer over trace elliot. Ik zou zeggen: ga naar een goede winkel en gebruik je oren!

Frank24
Superlid

15-07-2010 om 14:50:51
zou ik toch voor minimaal zo'n 100 watt gaan.. hoe harder de drummer speelt des te meer vermogen je nodig hebt om er over heen te komen.  Peavey is overigens ABSOLUUT GEEN C-MERK. Het is waar dat Peavey meestal wel wat goedkoper is maar ze brengen ook echt Top Of The Line spullen uit! Ik weet toevallig dat Herman Li de gitarist van DragonForce gebruik maakt van een Peavey versterker en een Mesa/Boogie  versterker (2 totaal verschillende prijsklassen) maar de kwaliteit is in beide gevallen goed! Als ik jouw was zou ik eens een keer in een andere winkel gaan zitten neem desnoods die bassspelende vriend mee en vraag hem om advies die kan jou een veel eerlijkere mening geven

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Rovertje23
Lid

15-07-2010 om 15:59:39
oke, bedankt voor de snelle reacties ,ik heb nog wat doorgezocht en ik kwam uit op de
SWR LA-Serie LA15 Bas combo. Ik ga morgen eens naar Feedback in Eindhoven om te kijken of ze die of iets wat daar op lijkt misschien hebben.
als ze hem niet hebben wil ik hem bestellen op http://www.musik-produktiv.nl/swr-la-serie-la15.aspx, alleen weet ik niet of deze site betrouwbaar is, heeft iemand ervaringen hiermee, of kennen jullie een betere site?

- Flea
Remy
Beheerder

15-07-2010 om 16:14:47
SWR is een goed merk. De LA-serie ken ik niet, maar zal ongetwijfeld oke zijn. Het Duitse bedrijf Thomann is erg betrouwbaar, heb daar zelf al meerdere dingen gekocht. En ze hebben daar ook de LA15 staan, voor 299 euro.

Groetjes!

[ www.remyhersbach.nl ]
Leo L
Superlid

15-07-2010 om 16:27:54

Nou die gozer uit die zaak lult uit zijn nek met zijn Peavey. Ik speel al bijna 30 jaar op Peavey versterkers.
De eerste COMBO 300 heeft het zo'' n 20 jaar gedaan zonder ooit een keer stuk te gaan.

Ik kocht hem nieuw toen voor 1.700 gulden en kon hem na 20!!! jaar inruilen voor 900 gulden.
De volgende Peavey al 10 jaar ook zonder enig probleem!!!! Zoals Frank zegt ze zijn  aangenaam geprijsd en is voor mij een duidelijk betere midden klasser. SWR ook prima merk, ik denk dat het LA combo hier ook in de budget range van SWR zit.
Kijk welk vermogen je denkt nodig te hebben en stel een prijs range vast en GA PROBEREN!!! (liefst met je eigen bas!!)

Suske
Superlid

17-07-2010 om 10:04:10
En onthoud vooral wat de wijsgeer Leo vertelt. Ik kan uit ervaring ook melden dat Peavey niet stuk te krijgen is. Ben zelf fervent Peavey speler en dat al 21 jaar.

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Rovertje23
Lid

21-07-2010 om 08:17:34
het is de SWR geworden, in de winkel had ik een kleiner model geprobeerd (LA12) en die vond ik al goed, dus heb ik zondag de LA15 besteld en hij is net binnen gekomen.  
de bezorger belde me uit bed maar dat maakt niet uit ! kga vandaag de hele middag spele, tis toch veel te warm buiten

Bedankt voor jullie hulp!  

- Flea
Leo L
Superlid

21-07-2010 om 09:50:10
veel plezier met je nieuwe aanwinst Rovertje.!!!

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | Volgende »