Leo L
Superlid

|
20-08-2010 om 14:32:35 Ik ken de bas wel mooi dingetje, tof met de actieve P-J elementen. Geen idee wat het ding weegt. Mijn mahonie explorer weegt 8 kilo. Bassen zijn in de regel best zwaar. Is het echt problematisch kun je een Steinberger type bas over wegen da's een hele lichte plank van plastic zonder body.(weegt nog geen 3,5 kilo)
|
Edge_Ed
Lid

|
20-08-2010 om 14:40:12 Maar een lichte plak plastic zonder body... Dat doet wel wat met het geluid lijkt me... Mmm.. Ik zal die Dean van mij eens op de weegschaal leggen. Ben nu eigenlijk wel benieuwd naar zijn gewicht..
No Bass, No Body
|
Suske
Superlid

|
20-08-2010 om 15:34:21 Ik ken hem verder niet, maar ik wel van vele begrepen dat dit een fijn ding is.
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
Pierre90
Lid
|
20-08-2010 om 16:46:19 Had ik in het begin ook last van, zorg dat je een goede houding hebt en je je schouders gewoon ontspant. Dan zou je als het goed is van je problemen af moeten zijn. Een degelijke gitaarband kan soms ook het gewicht wat beter verdelen.
|
Leo L
Superlid

|
20-08-2010 om 18:19:53 Die Steinbergers schijnen best een goed geluid te hebben alhoewel ik er zelf geen ervaring mee heb. Ik kan een plank om mijn schouders wel een aantal uur verdragen xD.
|
Edge_Ed
Lid

|
28-08-2010 om 12:01:50 Beetje late reactie,
Mijn Dean weegt 4,5 kg. Ik ben op mijn houding gaan letten en heb een andere band gekocht. Ik had eerst zo'n dun leren bandje en nu een dikkere. Daardoor wordt het gewicht ook beter verdeeld en hou ik het een stuk langer vol.. In ieder geval thanx voor alle reacties...
PS die bas heb ik even aan mij voorbij laten gaan... Ooit wil ik nog wel een Fender hebben maar voorlopig nog even blijven spelen op mijn Dean Edge4...
No Bass, No Body
|