|
Hulp nodig bij eerste bas gitaar.
|
TDK
Lid
|
24-08-2010 om 11:01:52
Hallo forum,
Ik doe dit denk te laat, maar ligt eraan hoe snel jullie reageren .
In ieder geval, ik heb geen muzikale ervaring en ik wil gaan bassen, ik heb al een klein beetje (niet veel) op dit forum gekeken, en ik wil een bas gitaar gaan kopen, ik ga zelf al in een uur :x. Maar misschien een paar tips om me te helpen een bass te kopen? Welke versterker, is er nog misschien iets waar ik extra op moet letten, zijn er nog tips? Ik weet niet nog welke muziek ik wil gaan maken wat het denk moeilijker maakt, ik hou eigenlijk wel van alles. Dus vandaar, mijn budget voor een bass is rond de 100-200 euro.( dit was verkeerd verwoord sorry, dat was wat ik ong. wou uitgeven voor een bass, niet het hele budget :x.)
Sorry nog maals 
Ik denk dat ik deze tips te laat krijg, maar altijd handig om die tips dan later te lezen. om mij verder te helpen .
Alvast bedankt voor de hulp!
Sjors
"Good people do not need laws to tell them to act responsibly, while bad people will find a way around the laws."
- Plato
"Religion is seen by the common as true, by the wise as false, and by the rulers as useful."
-Seneca the Younger
|
Frank24
Superlid

|
24-08-2010 om 14:30:34
te laat but anyways.
benodigdheden: Bas, versterker, stemapparaat, strap, kabel. ik ben bang dat je met 200 euro max van een ijzig koude kermis gaat thuis komen. zeker als t nieuw spul moet zijn verwacht ik weinig kans van slagen...
Tips die wel nog nuttig zijn, neem iemand mee die er verstand van heeft, controleer of de hals recht is! als dit niet het geval is gelijk terug en een andere vragen. Met een slechte hals valt niet te spelen. Enige richtlijn waar je je verder nog aan vast moet houden. koop iets wat je fijn vindt spelen, en wat je lekker vind klinken!
Mesa Boogie en Warwick misbruiker
|
Suske
Superlid

|
24-08-2010 om 14:36:51 Sorry Sjors, maar ik krijg geen starter-sets gevonden onder de € 200,00. Dus ik vrees dat je budget omhoog moet.
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
TDK
Lid
|
24-08-2010 om 14:47:05 Bedankt voor de reacties, en sorry dat ik het verkeerd had verwoord :x.
Ik heb uiteindelijk een Curzon bas gekocht met een 15 watt versterker, ik had gelezen dat je beter een 40w maar niet dat ik er veel mee ga doen dan thuis erop oefenen met die versterker, buiten dat ga ik vanavond naar iemand toe die er verstand van heeft dus dan vraag ik deze vraag ik die vragen, de bas zelf was iets van 139 euro.
Heb nog geen stem apparaat, of strap. Maar dat had wel slim zijn geweest, (Vooral die stem apparaat ).
Sorry voor de verkeerd verwoording en bedankt voor de hulp en reacties.
"Good people do not need laws to tell them to act responsibly, while bad people will find a way around the laws."
- Plato
"Religion is seen by the common as true, by the wise as false, and by the rulers as useful."
-Seneca the Younger
|
TDK
Lid
|
24-08-2010 om 17:02:22 En wat bedoel je/u trouwens met een rechte hals, je neemt toch aan dat ze zowiezo recht zijn?
- Plato
-Seneca the Younger
|
Suske
Superlid

|
24-08-2010 om 17:39:47 Nou, neen. Een rechte hals is gebogen?!!???!? Sorry?
Uitleg. Als je met de snaren mee over de hals kijkt, dan moet je kunnen zien dat de hals, gelijkmatig, heel licht gebogen is (op de zelfde manier als een boog). Als dit zo is, en hij is niet getordeerd, dan word er doorgaans gesproken van een rechte hals. Als je hals deze kromming niet maakt heb je veel last van 'fretbuzz' of je hebt een hele hoge 'actie' (de snaren staan heel hoog t.o.v. de hals.
Misschien een rare vraag; Wat voor telefoon heb je? Mocht dit zo'n nieuw ding zijn waar je app's op kunt downloaden (en nu word het voor mij ook bijna te moeilijk) dan is het mogelijk om daar een stemapparaat op te downloaden (gratis). Heb ik zelf ook en werkt nagenoeg perfect.
I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
|
Edge_Ed
Lid

|
24-08-2010 om 21:00:38 Je kunt hem ook stemmen met de link op deze site hoor.
Daarbij: leer zo snel mogelijk hem op gehoor stemmen. Daar heb je veel aan.
tip: sla een snaar aan ( bijv. de G snaar (onderste snaar). Deze toon krijg je ook als je op de snaar er boven (D snaar) je vinger op de 5e fret legt. Zo kun je alle snaren eenvoudig stemmen.
BTW, welkom op dit forum. Je kan hier een hoop leren. Ik ben ook pas een maand of 7 bezig en het wordt steeds leuker...
No Bass, No Body
|
TDK
Lid
|
25-08-2010 om 01:16:00 Tegen Suske:
Bedankt voor de tip(En daarbij ook bedankt frank), ik had zelf gekeken en ik dacht van niet, toen heb ik een vriend erbij gehaald die er meer van wist, en zei dat het ook een rechte hals was. Had hem ook van de winkel gehaald dat aanbevolen was.
een Lg cookie. Denk niet dat het erop kan, Denk dat dat alleen op de nieuwere zoals bijv. iphone 4 ofzo.
Bedankt iig voor de tips, zijn er meer ik sta altijd open voor suggesties .
Sjors
- Plato
-Seneca the Younger
|
TDK
Lid
|
25-08-2010 om 01:22:39 Tegen Edge_ed:
Welk forum ? . Want dat zou wel zeker handig zijn.
Bedankt, ga ik morgen of later in de middag uitproberen. is dat voor elke snaar zo? Dat 5 fretten later het de zelfde toon is maar dan op een andere snaar ? bijv. dat als je op dan de D snaar aanslaat en dat dan de 5de fret van de snaar erboven dus de A snaar de zelfde toon is?
Bedankt, ik hoop dat ik hier ook veel kan leren, en informatie opdoen. En hoe beter je word, hoe leuker het meestal word
Sjors
- Plato
-Seneca the Younger
|
Leo L
Superlid

|
25-08-2010 om 06:17:39
Als je onder het kopje van deze site kijkt zie je een aantal rood gekleurde woorden, Home, Forum etc. In het midden staat STEM JE BASGITAAR xD. Daar kan je op klikken en de rest wijst zich vanzelf.
En ja ieder 5e vakje op de bas is de dezelfde noot als de open snaar eronder.
Ik raadt je aan om les te nemen dan wel 1 op 1 of anders maar YouTube af te struinen naar beginner bass lesson".
Veel plezier.
|
TDK
Lid
|
25-08-2010 om 13:29:01 Ja klopt xD. Ik zag dat gister avond/morgen ochtend ook al .
Okay bedankt,
Ik heb ook les maar niet 1 op 1, maar met 2 mensen, was goedkoper :x. Buiten dat ik ga ook dan gewoon even op youtube kijken, hoe meer info hoe beter .
Bedankt .
- Plato
-Seneca the Younger
|
|
 |
 |