Beginpagina | Contact

Versterker WATThefuck
Music4life
Lid

27-05-2011 om 19:36:20
Hee lieve mede bassisten,

De tijd is gekomen.. denk ik...
Ik ben van plan om een nieuwe versterker te gaan kopen.
Een met wat meer watt, want die ik nu heb is maar 5 watt (Ronald microcube RX) Maar lieve help, IK HEB ER GEEN VERSTAND VAN.
Ik speel nu in een schoolband, en speel steeds op de bas versterker van de bandcoach die overigens 25 watt is. Later ben ik van plan om in een band te gaan spelen, beetje de kant op van Jazz, blues maar ook gewoon pop/rock.
Mijn budget.. ja dat is een goeie, rond de 200/300 euro

Heeft iemand wat meer informatie voor mij?
Een handige site of gewoon een uitleg etc?

Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen

Ik ben een bassiste.

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »

Suske
Superlid

28-05-2011 om 00:17:23
Voor jouw zou een combo (versterker en speaker in een) een hele mooie oplossing zijn.
Deze vallen ook beter in je budget.
Voor je budget kun je al een redelijke combo nieuw aanschaffen. Wat ook een optie is om eens op, bijvoorbeeld, Marktplaats te kijken, dan is een serieuze combo al een optie.
Eerst is belangrijk dat je zelf weet wat je ongeveer wilt, bij welke versterker/combo jij de WAUW-factor bereikt, zit er nog iets rek in het budget, hoe zit je met vervoer en vooral; wat je van een versterker/combo verwacht.

Hier alvast wat tips van mijn kant uit;
Om met een drummer mee over te kunnen heb je al gauw een 100 200 Watt aan vermogen nodig (ligt aan de versterker, het genre muziek en de drummer).
Neem een versterker van een gerenommeerd merk, mocht je de zaak nog ooit willen inruilen dan kun je het nog redelijk makkelijk slijten.
Schroom je niet om een keer een winkel in te duiken en het een en ander uit te proberen. Probeer dan ook eens iets wat niet in je budget valt, dan weet je meteen wat je wel en niet kunt verwachten voor je budget.