Beginpagina | Contact

Versterker WATThefuck
Music4life
Lid

27-05-2011 om 19:36:20
Hee lieve mede bassisten,

De tijd is gekomen.. denk ik...
Ik ben van plan om een nieuwe versterker te gaan kopen.
Een met wat meer watt, want die ik nu heb is maar 5 watt (Ronald microcube RX) Maar lieve help, IK HEB ER GEEN VERSTAND VAN.
Ik speel nu in een schoolband, en speel steeds op de bas versterker van de bandcoach die overigens 25 watt is. Later ben ik van plan om in een band te gaan spelen, beetje de kant op van Jazz, blues maar ook gewoon pop/rock.
Mijn budget.. ja dat is een goeie, rond de 200/300 euro

Heeft iemand wat meer informatie voor mij?
Een handige site of gewoon een uitleg etc?

Ik hoop dat een van jullie mij verder kan helpen

Ik ben een bassiste.

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »

Suske
Superlid

28-05-2011 om 00:17:23
Voor jouw zou een combo (versterker en speaker in een) een hele mooie oplossing zijn.
Deze vallen ook beter in je budget.
Voor je budget kun je al een redelijke combo nieuw aanschaffen. Wat ook een optie is om eens op, bijvoorbeeld, Marktplaats te kijken, dan is een serieuze combo al een optie.
Eerst is belangrijk dat je zelf weet wat je ongeveer wilt, bij welke versterker/combo jij de WAUW-factor bereikt, zit er nog iets rek in het budget, hoe zit je met vervoer en vooral; wat je van een versterker/combo verwacht.

Hier alvast wat tips van mijn kant uit;
Om met een drummer mee over te kunnen heb je al gauw een 100 200 Watt aan vermogen nodig (ligt aan de versterker, het genre muziek en de drummer).
Neem een versterker van een gerenommeerd merk, mocht je de zaak nog ooit willen inruilen dan kun je het nog redelijk makkelijk slijten.
Schroom je niet om een keer een winkel in te duiken en het een en ander uit te proberen. Probeer dan ook eens iets wat niet in je budget valt, dan weet je meteen wat je wel en niet kunt verwachten voor je budget.

En als ik je bericht hier boven lees, dan denk ik ook wel dat je hard toe bent aan een versterker met iets meer ballen (met of zonder haar).

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Music4life
Lid

28-05-2011 om 11:58:33
Oke, ik zal eens rond gaan snuffelen op internet, hartstikke bedankt Suske!
Met wat voor merken hebben jullie ervaring? Wat voor merken kunnen jullie mij aan raden?

Ik ben een bassiste.
Suske
Superlid

28-05-2011 om 12:21:00
Zelf heb ik uitstekende ervaring met Peavey. Die dingen zijn gemaakt als tanks, die gaan niet kapot. Prijs kwaliteit ligt heel hoog. Ze hebben doorgaans niet een uitgesproken speciaal geluid maar zijn meer een allemansvriend. Zijn doorgaans zo betrouwbaar dat je een tweedehands zowat blind kunt aanschaffen.

Verder ben ik de laatste tijd erg gecharmeerd van Line6, breed geluidsspectrum voor redelijke prijzen. Alleen ken ik hun Lowdown serie niet door en door.

Ashdown ken ik nauwelijks, maar ik hoor veel goede geluiden over hun middensegment combo's. Hebben wel allemaal een mooi retro uiterlijk (moet je van houden).

De andere merken waar ik ervaring mee heb zijn redelijk boven het budget (de mini combo's buiten beschouwing gelaten) dus kan ik beter niet op gooien.

Leo L
Superlid

28-05-2011 om 14:28:46

met Suske eens wat Peavey betreft, prima amps en cab's (ook hybride mogelijk met Tmax series). Speel de laatste 30!!!! jaar niet anders. Line 6 geen ervaring mee. Ashdown hoor ik van dat er een enorm verschil is tussen de "nice price" series en het hogere segment. Mijn gok, Peavey kun je je geen buil aan vallen, houdt ook zijn waarde 2e hands en er is zelden  wat mis als je zon'n ding 2e hands aanschaft.

Music4life
Lid

28-05-2011 om 14:44:21

Oke  Zal der eens naar kijken.
Hebben jullie ook enig ervaring met Orange of EBS?

http://www.thomann.de/nl/orange_cr50bx.htm

http://www.rockpalace.com/product/EBS-Session-Classic-60

Is geen 100/200 watt, maar ik speel nog maar met de schoolband, en daar hebben we eigenlijk aan 25 watt al genoeg

Ik ben een bassiste.
Frank24
Superlid

28-05-2011 om 14:47:55
Ik raad je aan om goed naar Suske en Leo te luisteren!
Een bevriende bassist speelt op Peavey en ik moet zeggen absoluut een topgeluidje wat hij daar uit haalt! Ik heb zelf weinig ervaring met dergelijke versterkers omdat ik na m'n 60 watt combo waar ik mee begonnen ben gelijk ben overgestapt op het grote werk. Heb wel wat algemene ervaringen met een aantal merken. Ashdown MAG serie schijnt best goed te zijn, maar er zit een serie boven die een flink stuk duurder is en prijs/kwaliteit kun je bijna gelijk aan elkaar zetten. Behringer moet je absoluut van wegblijven, dat is kinderspeelgoed niet meer en niet minder. Fame het huismerk van die redelijk grote muziekwinkel is best redelijk spul om op te beginnen maar ik merk aan je post dat je echt een stap verder wilt dus Fame wil ik je ook niet aanraden.

EDIT:
Orange en EBS zijn toppers nog geen slecht woord over gehoord, wel een keer live een gitarist gezien die niet meer zo onder de indruk was van de betrouwbaarheid van Orange.

"Warwick, Musicman, Marshall en Mesa Boogie misbruiker"
Suske
Superlid

28-05-2011 om 16:16:32
Houd er rekening mee dat een 100 watt-er niet per definitie harder gaat dan een 25 watt-er. maar hij heeft meer headroom. Dat wil zeggen; hij is beter in staat diepte in je geluid te brengen. En dat is toch het gene waar we als bassist(e) naar op zoek zijn.

De EBS en Orange, zijn beide heel leuke combo's van top merken (vooral EBS), maar je moet ze vooral zien als heel aardige slaapkamer-versterkers. Langs een beetje drummert komen ze niet zo ver. 

Music4life
Lid

28-05-2011 om 17:19:03
Aha, oke

Ik ben een bassiste.
Suske
Superlid

28-05-2011 om 17:52:24
Jij bent serieus een vrouw?!?
Dat kan niet anders.

Music4life
Lid

28-05-2011 om 17:56:12
Hahah ja een vrouw en blond
deze heb ik op dit moment gevonden op internet

Ik ben een bassiste.

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | Volgende »