• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Gers Pardoel - Bagagedrager ft. Sef.
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 40
Ervaringen Amp+Cab?
Concorde
Superlid

20-10-2011 om 10:33:24

Zoals jullie misschien wel weten wil ik m'n Marshall verruilen voor een losse top+cab....

Nu ben ik overal aan het rondsnuffelen, en kom vanalles tegen.

Voordat ik stad en land afrijd (ik zoek iets 2e hands) wil ik hier toch 's horen wat jullie ervaringen zijn met div. amp+cab combi's......

Ik wil het liefst een set van één merk, zo'n 300W en een 410 cab.

Wat ik zo tegenkom:

Ampeg B2 + ?

G&K MB series + SBX 410

Hartke HA 3500 + 410XL

Eden + 410

Graag jullie meningen.....

Kistje bier, buisje Pringles en gaan!
As 't niet geet zoas 't mot.....
Dan mot 't moar zoas 't geet

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende »

Suske
Superlid

20-10-2011 om 15:03:45
Ik geloof niet dat ik precies snap naar wat voor mening je op zoek bent.
Wil je onze ervaring met bovenstaande spullen horen? Of hoe bedoel je dit precies? 

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Berend Botje
Superlid

20-10-2011 om 16:57:52

Ik heb een Hartke 3500 staan met een 2x10 en een 115 er onder. Zelfs tijdens live-gigs hoef ik 'm niet verder dan standje 6 / 7 te zetten. Volgens onze technicus klinkt dit geheel 'super vet'. Met de 3500 kun je je geluid op 10 frequenties afstellen, en dan ook nog kiezen tussen mét buizen of zónder buizen spelen.

't Is in ieder geval een setje waar ik erg tevreden over ben. En, en dat mag ook wel gezegd worden, veel kwaliteit voor het geld dat ik er voor betaald heb.

www.introkwis.nl
Frank24
Superlid

20-10-2011 om 18:12:16
Oke, het volgende kan door sommige opgevat worden als schelden dus bij deze ben ik niet aansprakelijk voor de schade die ik er mee gaat aanrichten.
de Ampeg B2: Het niet volledige buizenspul van Ampeg schijnt niet zo heel erg waanzinnig te zijn en zo goed als geen waarde te behouden. Daarnaast willen de goedkopere series van Ampeg nog al eens klinken als een natte krant in tegen stelling tot de (uiteraard veel duurdere) amerikaanse bouwsels.
En nu weer over in de normale modus!
Die Gallien Kreuger is erg leuk spul, heb ik een keertje mogen testen en er valt een hele goede rocksound uit te halen. de duurdere RB serie is helemaal waanzinnig!
Hartke: Altijd goed! maar wel erg heldere sound, t is maar net waar je naar op zoek bent.
Eden: Het oudere spul is goed een van de beste op de markt. Tot aan het punt waar meneer David de hele boel verkocht... tegenwoordig is de kwaliteit ver te zoeken dus als je er voor gaat, probeer iets te krijgen wat al wat ouder is dan zit je geheid geramd!

Ik zou ook eens kijken naar Peavey, zeer goede sound voor het geld en enorm degelijk. vraag maar aan Suske en Leo
En mijn persoonlijke gouden tip (als je het geld er voor over hebt) Mesa Boogie! Een Carbine M3 zou dan voldoende moeten zijn.

Mesa Boogie en Warwick misbruiker
Concorde
Superlid

20-10-2011 om 18:42:08

Euhh Suske....

Zoals de topictitel al zegt: ik ben op zoek naar jullie ervaringen met de genoemde merken.

Precies zoals Frank en Berend Botje hier neer hebben gezet.

Ik heb wel eens wat verschillende sets aangehoord, maar vind eigenlijk niets écht slecht klinken.

Daarom hecht ik veel waarde aan jullie kritische mening (/modus) . Wordt gewaardeerd!

En evt. alternatieven natuurlijk!

Kijk, er wordt genoeg 2ehands aangeboden. Maar om nou 2 uur bij een muziekzaak te gaan zitten, alles uit te proberen, en vervolgens via MP ofzo wat te kopen vind ik ook minder. Heb ik ook geen tijd voor..... Ik ben niet superkritisch, maar wil gewoon wat goeds. Een mooie warme heldere sound voor redelijk geld.

Ik was gisteren nog in een muziekzaak, waar een Hartke set (HA3500+410+115) stond.... smerige cabinetten, niet echt netjes..... kostte nog €800,-

Nou laat dan maar, dan zoek ik wel een tijdje.

Maar goed.... is m'n vraag zo duidelijk(er)?

@Berend Botje: Welke cabinetten heb je? De VX-en of de Alu conussen?

@ Frank: Weet je wanneer Eden overgegaan is in andere handen?

Berend Botje
Superlid

21-10-2011 om 11:30:38

Ik heb een 210 Transporter (150 W) en een 115 XL (200W). Allemaal aluminium conussen. En daar bovenop de Hartke 3500a. Tweedehands gekocht voor 550 euro. Ik twijfel nog of ik de 210 zal inruilen voor een 410. Maar ik vrees dat het dan een beetje overdone wordt...

Frank zegt dat Hartke een erg heldere sound heeft: mijn ervaring is dat door de 115 juist het laag er erg goed uitkomt.

Dit was de foto van Marktplaats (die gordijntjes zijn dus niet bij mij thuis te bewonderen...)

www.introkwis.nl
Frank24
Superlid

21-10-2011 om 14:28:52
Weet het niet meer precies, kan het helaas ook niet meer terug vinden. maar alles ouder dan 5 jaar zou nog de oude David Eden kwaliteit moeten zijn.

En wat betreft de smerige cabinetten. In de winkel is tweedehands spul altijd nog fiks duurder als bij iemand thuis. Schandalig wat een winst dat die winkels er nog op maken.

Concorde
Superlid

21-10-2011 om 20:24:37

Ben vanavond nog even in een vrij grote zaak geweest.

Ik had de HA3500 naast een Gallien Krueger willen testen.

Hadden ze de Hartke niet.....

Maar wél lekker met de GK's gespeeld!

De 400RB, 700RB en de 1001Rb.

Met de Neo410 en een 115.

De 115 viel me tegen, maar de Neo410 klonk echt fantastisch! En dan icm de 400RB is meer dan genoeg! Die set ging écht hard genoeg!!!

Nu maar gauw die Marshall verkopen!!!

Binnenkort even kijken of ik ergens een Hartke kan testen....

@Berend: Mooi setje, en voor redelijk geld!

@Frank: OK, ik zal er op letten!

Allebei thanx voor de moeite!

Berend Botje
Superlid

21-10-2011 om 21:12:23
You're welcome, succes met je keuze !

www.introkwis.nl
Frank24
Superlid

22-10-2011 om 13:36:57
Hartke is naar mijn idee wat helderder, maar Gallien Kreuger wat gangbaarder als het echt moet rocken!
En dan vooral die 1001RB Duff McKagan gebruikt ze al jaren, soms met iets te veel chorus maar met zijn japanse special precision of Aerodyne Jazz altijd een goede sound!

Ptr
Lid

23-10-2011 om 18:54:33
Ik ben zelf niet zo spreken over de hartke3500, ik vind hem kil en karakterloos klinken. Dan zal ik je eerder een Ampeg(usa) aanraden als je van een ronde volle warme sound houd.

Ik heb zelf destijds voor een ampeg 410 en 15 HE classic 700euro betaald en voor een defecte ampeg svt 350h slechts 50 euro.

No bass No Fun

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | Volgende »