27-10-2011 om 23:17:19
Ik heb het gelukkig getroffen met mn band. Voordat we met elkaar speelden kenden we elkaar amper tot niet.
Het begon allemaal in december 2009 op een sneeuwerige dag in cafe schiller. Er vond daar op een zondag een jamsessie plaats voor zover ik het nog weet. Vanwege het slechte weer was ik eerst van plan om niet te gaan maar ben toch maar gegaan. Ik kwam de kroeg binnen er werd meteen van het podium geroepen dat men een bassist zocht. Ik bood me dus aan en kon direct het podium op. Toevallig was ik die periode veel met muziek van led zeppelin bezig, ook met het nummer black dog. Tijdens het afstellen van het geluid speelde ik het bekende black dog melodietje op de bas. Ik zag toen een jongen(nu onze gitarist) naar me wijzen die dat gaaf vond. Twee nummers later was ik klaar en liep ik naar hem toe. Hij zei van dat nummer dat je speelde ken ik, helemaal te gek! Hij was namelijk een groot page/ledzeppelin fan. We kwamen aan de praat over van alles en nog wat, dus ook over een band. Hij speelde nog niet in een band, ik wel maar daar speelde ik niet helemaal "mijn" muziek. Dus kwam het idee om een band te beginnen. We zaten aan een classic rock of een led zeppelin/deep purple tribute band te denken. Uiteindelijk is het Led zeppelin geworden. Op dezelfde dag tijdens de jamsessie zong er een jongen back in black van acdc. Maar zo ongekend hoog en goed dat ik dacht van nou dat word onze zanger. Later heb ik met hem contact gezocht en hij zag het wel zitten. Nu moesten we nog naar drummer en eventueel 2e gitarist zoeken. De drummer kwam via via, maar heeft maar een korte periode bij ons gedrumt(later dus weer vervangen) en een gitarist van toen 14,15 jaar.
We zijn nu zo'n ander half jaar bezig en we boeken ongekende progressie. Soms is het leuk om er aan terug te denken hoe het allemaal begonnen is. Zo klein en inmiddels groot.
Benieuwd? komt volgende week vrijdag tijdens een Led zeppelin/Nirvana tributenight in Ivarca te Aalten na ons kijken.
www.ledzeppelintribute.nl
No bass No Fun
|