• Ledenmenu
- Inloggen
- Aanmelden
  • Laatste tabs
- Gers Pardoel - Bagagedrager ft. Sef.
- Red Hot Chili Peppers - Factory of Faith
- Red Hot Chili Peppers - The Adventures of Rain Dance Maggie
- Kings of Leon - Sex on Fire
- Iyaz ft Travie Mcoy - Pretty Girlz
- Bekijk alle tabs | Voeg zelf een tab toe
  • Zo vaak ga ik naar concerten:
1 keer per maand
vaker
minder vaak
Stemmen: 40
Band situaties
Frank24
Superlid

27-10-2011 om 17:21:48
Mocht je problemen hebben met en of binnen je band, praat maar van je af!

Mesa Boogie en Warwick misbruiker

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende »

Frank24
Superlid

27-10-2011 om 17:37:00
Om maar gelijk de trend te zetten.
Een aantal maanden terug een aantal oude bekende tegen gekomen, het idee in de groep gegooid om weer eens te gaan spelen en van het een kwam het ander. We zouden er met z'n vieren tegenaan gaan. Er was een goede motivatie, en een hele goede aanpak voor het maken van een set waar iedereen zich in kon vinden. En helaas door omstandigheden lukte het niet om snel weer te gaan spelen. De vakantie kwam er aan en het repeteren liet op zich wachten. Tussendoor nog meerdere malen motivatie gepeild, emails, telefoon en sms met de vraag wanneer het repeteren wel uitkwam vaak niet eens beantwoord.
IInmiddels de hoop al opgegeven heb ik een aantal weken terug mezelf aangesloten bij een nieuw te vormen poprock coverband. 
Vandaag een email van de leadgitarist of er nog interesse was. (Leadgitarist kan ik overigens prima mee werken, doe ik veel projecten mee.) 
Het komt er in het kort op neer dat ik ze gezegd heb dat ze de boom in kunnen als er niet fatsoenlijk gecommuniceerd kan worden.

Leo L
Superlid

27-10-2011 om 18:57:04

altijd lastig als ambities en verwachtingen uiteen lopen. Beste vergelijking met het hebben avn een band, het is zoals een relatie maar dan zonde de sex!! okk clashende ego's kunnen daar debet aan zijn.

Concorde
Superlid

27-10-2011 om 20:35:26

En sex binnen een band werkt ook niet hoor!

M'n voorganger had een relatie met de zangeres.

Relatie uit, bassist weg.

Maar het is altijd lastig om binnen een band alle neuzen dezelfde kant op te krijgen... Al was het maar over het repertoir, ego's en capaciteiten.

@Frank: ik dacht dat jij meer in de Progressieve metal scene zat? (correct me if...)

En dan in een poprock coverband? isdanieheelwatanders?

Kistje bier, buisje Pringles en gaan!
As 't niet geet zoas 't mot.....
Dan mot 't moar zoas 't geet
Ptr
Lid

27-10-2011 om 23:17:19

Ik heb het gelukkig getroffen met mn band. Voordat we met elkaar speelden kenden we elkaar amper tot niet.

Het begon allemaal in december 2009 op een sneeuwerige dag in cafe schiller. Er vond daar op een zondag een jamsessie plaats voor zover ik het nog weet. Vanwege het slechte weer was ik eerst van plan om niet te gaan maar ben toch maar gegaan. Ik kwam de kroeg binnen er werd meteen van het podium geroepen dat men een bassist zocht. Ik bood me dus aan en kon direct het podium op. Toevallig was ik die periode veel met muziek van led zeppelin bezig, ook met het nummer black dog. Tijdens het afstellen van het geluid speelde ik het bekende black dog melodietje op de bas. Ik zag toen een jongen(nu onze gitarist) naar me wijzen die dat gaaf vond. Twee nummers later was ik klaar en liep ik naar hem toe. Hij zei van dat nummer dat je speelde ken ik, helemaal te gek! Hij was namelijk een groot page/ledzeppelin fan. We kwamen aan de praat over van alles en nog wat, dus ook over een band. Hij speelde nog niet in een band, ik wel maar daar speelde ik niet helemaal "mijn" muziek. Dus kwam het idee om een band te beginnen. We zaten aan een classic rock of een led zeppelin/deep purple tribute band te denken. Uiteindelijk is het Led zeppelin geworden. Op dezelfde dag tijdens de jamsessie zong er een jongen back in black van acdc. Maar zo ongekend hoog en goed dat ik dacht van nou dat word onze zanger. Later heb ik met hem contact gezocht en hij zag het wel zitten. Nu moesten we nog naar drummer en eventueel 2e gitarist zoeken. De drummer kwam via via, maar heeft maar een korte periode bij ons gedrumt(later dus weer vervangen) en een gitarist van toen 14,15 jaar.

We zijn nu zo'n ander half jaar bezig en we boeken ongekende progressie. Soms is het leuk om er aan terug te denken hoe het allemaal begonnen is. Zo klein en inmiddels groot.

Benieuwd? komt volgende week vrijdag tijdens een Led zeppelin/Nirvana tributenight in Ivarca te Aalten na ons kijken.

www.ledzeppelintribute.nl

No bass No Fun
Frank24
Superlid

28-10-2011 om 14:24:48
@Concorde
Klopt helemaal, maar het prog/symfonische project is al veel eerder gestrand omdat het bijna geen doen is om voor zoiets de juiste mensen te vinden. Dat blijft dus lekker in de thuisstudio. Als gevolg daarvan ben ik toen met oude bekende in een hardrock/postgrunge gaan oprichten, alle neuzen leken dezelfde kant op te staan. Maar op de een of andere manier is een tweede repetitie er nooit van gekomen.

Op zoek naar een groepje mensen dat wel enthousiast is om in ieder geval bezig te zijn en te groeien met elkaar heb ik me dus aangesloten bij een poprock groep. Het is iets heel anders dan ik zelf zou schrijven/spelen of luisteren maar het is wel leuk om te doen. de structuren zijn wat makkelijker en de relaxte sfeer in dit groepje geeft me de kans om leuke variaties er door te gooien en heel af en toe een beetje van mijn innerlijke beest naar buiten te laten.
Als voorbeeld: We zijn op dit moment nog aan het zoeken naar welke nummers zouden kunnen werken binnen de groep. Maar de laatste keer Zombie van The Cranberries totaal onvoorbereid geprobeerd. Voor mij een nummer wat ik al jaren speel. De drummer kon het al wel maar niet volledig. De zangeres was er helemaal wild van (het is echt een rockbitch) en ondanks dat de gitarist geen flauw idee had wat z'n partijen waren kwam hij met de akkoorden al zo ver dat het behoorlijk strak klonk. 
En die basslijn, zeker op het eind, doet het altijd GOED!!!

Gezinsbode
Lid

28-10-2011 om 14:38:33
@Frank goede beslissing!! Op de eerste plaats komt toch vooral plezier maken met de rest van de band, als dit goed is komt de rest vanzelf.

www.lieshc.com
Suske
Superlid

28-10-2011 om 15:58:05
Koel, een plek waar we de vuile was buiten kunnen hangen.
Maar wie gaat hem wassen, strijken en weer opvouwen?

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Leo L
Superlid

28-10-2011 om 16:07:44
een rocker draagt toch alleen T-shirts en spijkerbroeken, die hoef je niet te strijken anders hebben we een moeder

Suske
Superlid

29-10-2011 om 06:31:14
Lieve Mona,
Ik heb echt geen spijkerbroeken! Ben ik nu fake?
Maar dat strijken dat klopt, heb ik de laatste 11 jaar nooit meer gedaan.

Kledinglabel

I,m not realy BRILLIANT, it's just that my friends are stupid.
Echte rockers eten geen honing, echte rockers kauwen op bijen.
Beter scheef erin, dan recht erneffe.
Concorde
Superlid

29-10-2011 om 12:21:05
LOL!

Kistje bier, buisje Pringles en gaan!
As 't niet geet zoas 't mot.....
Dan mot 't moar zoas 't geet

Navigatie
« Vorige | 1 | 2 | 3 | 4 | Volgende »